Na enkele reparaties aan mijn auto blijft het volgende probleem bestaan. De auto start slecht (duurt 8 a 10 sec.) Dit heeft volgens de garage te maken met lekkende injectoren. Omdat deze telkens nadruppelen start de auto als het ware op dubbele brandstof. Een groter nadeel is dat ik nu nog maar amper 300 tot 350 km met 1 tank kan rijden in plaats van 460 km hiervoor. Dit scheelt erg veel!
Ik kreeg door dat een injector 95,00 ex BTW. per stuk kost. 4 stuks samen met het plaatsen ervan zou ongeveer 650,00 incl. BTW gaan kosten. Weet iemand een adres waar ik deze injectoren zelf goedkoper aan kan schaffen zodat een kennis (heeft autogarage) deze in kan gaan bouwen. Misschien scheelt dit weer iets in de kosten.
Het betreft: Vialle G3 installatie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Weet je zeker dat het hier aan ligt ? Probeer eens voor je de auto uit zet het laatste stukje op benzine te rijden. Dan is het LPG weg. Lijkt me sterk dat je hierdoor zo veel minder km's kunt maken.
Je kunt proberen ze in een trilbadje schoon te maken als je ze getest hebt zoals de vorige poster al zei. Wat je ook kunt doen is de injector meteen na het stoppen van de motor losmaken uit het spruitstuk en kijken of er nog gas uit komt. Als ze lekken, dan zie je dat meteen.
18 jaar
PieterP,
Ook wel geprobeert, maar dan start hij nog slecht. In de vakantie enige tijd gastank leeg gehad (kon niet overal tanken in Frankrijk ;-) en na verloop van tijd ging het starten wel perfect. Waarschijnlijk dat het gas toen echt op was.
Dit slechte starten begon direct na het aansluiten van de gasleiding. Ik had daarvoor enkele weken op benzine gereden en toen was er niks aan de hand. Het lijkt mij toch vreemd dat van het ene op het andere moment maar liefst 4 injectoren lekken!!
Antwoord op je opmerking: De Vialle dealer gaf aan dat er elke keer een klein kopje koffie lekt. Dus elke keer als de auto stil staat zou dat volgens mij best 100 km moeten kunnen schelen. Of denk je aan wat anders?
18 jaar
4 injectoren tegelijk lek lijkt me zeer sterk, maar als er een injector lek is kan dit ook wellicht al zo'n effect hebben. Zoek hier even op problemcar, er staat wel ergens geschreven hoe je vialle lpi injectoren kunt testen op lekkage. Ik verwacht niet dat je deze injectoren met ultrasoon kunt reinigen maar laat je even infomeren of er mogelijkheden zijn. Wellicht is er maar één injector lek.
4 injectoren tegelijk lek leek mij ook al sterk. Ik zal van het weekend gaan speuren op het forum!
In vindt toch wel een groot nadeel dat je met G3 installatie gebonden bent aan enkele G3 specialisten. Bij de 1e storing werd door de 1e garage gemeld dat de pomp kapot was, kosten zouden bijna 700,- zijn (gelukkig niet gedaan). Toen 2e handse ring tank gekocht en in laten bouwen, zelfde probleem bleef. Dus geen kapotte pomp! Maar wel ringtank ;-)
Bleek bij 2e garage dat het ging om een storing in een kabelboom. Dit hebben ze verholpen en we kunnen eindelijk weer op gas rijden. Ze melden me nu dat het startprobleem verholpen kan worden door 4 nieuwe injectoren te plaatsen.
Maar goed ik zal eerst je raad opvolgen en zoeken naar een goedkoper alternatief. Bedankt tot zover!
18 jaar
Ow ja, nog even een kleine toevoeging. Ik had eergisteren de gastank leeg en schakelde over op benzine. Gisteren starte hij nog redelijk slecht. Maar vanmorgen in 1x binnen 2 seconden. Ik ga bewust nog even geen gas tanken om te testen.
18 jaar
Denk er wel aan dat je gaspomp droog staat te draaien als je gas op is. Dus zorg dat je wel gas in de tank hebt. Als je dan de installatie op bezine laat staan, kun je toch testen.
18 jaar
Gaspomp staat uit als je op benzine aan het rijden bent dus als dit nu op benzine loopt geeft dat toch niet meer.
Nee, gaspomp is nu geheel uitgeschakeld. Ik heb hem nu gewoon handmatig uitgeschakeld en het rode lampje brandt nu continu. De vialle garage zei destijds tegen mij: Kom maar hier dan koppel ik de gas eraf. Dan zal je zien dat de auto direct start.
Net nog even weggeweest en start weer als een zonnetje. Heeft dus wel degelijk met gas (of injectoren?) te maken, denk ik. Iets om nader te onderzoeken dus...
Ander vraagje tussendoor: Is bij ong. 14.000 km per jaar een station van 1300 a 1400 kg. op diesel niet een betere keus. Of ben je dan toch met G3 veel gunstiger uit (kosten van problemen niet meegerekend)?
18 jaar
Met 14.000 km zit je met een diesel niet echt gunstig. Als je kosten van problemen niet meetelt is G3 bij een auto als een 406 altijd gunstiger.
Ik heb startproblemen gehad met mijn 406 AG DGI installatie. Ik dacht dat het eerst kwam door lekkende dgi injector. Nieuwe bougies, bougiekabels bdp sensor vervangen, mar dat was niet het probleem.
Uiteindelijk kwam ik achter dat magneetklep op de verdamper gas-toevoer naar de injector niet afsloot bij het rijden op benzine en bij het stoppen van de motor. Er ontbrak een simpel veertje (soort balpen veer) in het geheel. Hierdoor stond de injector (AG DGI) onder veel te hoge druk met als gevolg dat er lpg richting de motor ging, Auto ging dus op 2 brandstoffen proberen te starten.. dat duurde 5-8 seconden of startte bij 2e poging.. gaspedaal een beetje ingetrapt houden tijdens het starten hielp wel.
Nu het magneet klep op de verdamper goed werkt start de auto vrij snel (2-3 seconden :-)
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar