Peugeot 207: loopt op 3 cilinders

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 8FS, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 70

probleem met de Peugeot 207
Motor loopt op 3 cilinders en koelvin blijft onregelmatig draaien ook al staat de motor uit
Uitgelezen code P0351
Wat we hebben gedaan ; bougies en bobines vernieuwd
Bedrading gecontroleerd , ECU en zekeringkast en sleutel opgestuurd naar AC Tronic , deze hebben geen storing waargenomen
Compressie gemeten ,was goed geen verschillen
Lektest . nagenoeg geen lekkage 5-6 %
Injector van cilinder 1 gewisseld met cilinder2
Sensoren van nokkenassen vervangen
Distributie gecontroleerd

Als je de motor start loopt hij gelijk op 3 cilinders , cilinder 1 doet niet mee Co is dan ook veel te hoog
Als je onder het lopen de stekker van inlaatnokkenas sensor afhaalt dat gaat hij goed lopen Co is dan ook prima
Nu gaat wel het lampje op het dashboard aan
Start je opnieuw met of zonder aangesloten sensor dan loopt hij weer op 3 cilinders
wie kan ons helpen ??
peter lucke

peter lucke

Geplaatst door peter lucke (0) PRO , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 207? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Rene Roolvink (0) PRO, 6 jaar geleden

Geen oplossing maar een opmerking . Cilinder 1 aan de koppelingzijde .

Rene Roolvink (0) PRO, 6 jaar geleden

Beter iets dan niets .
Démonteer de 2 positiesensoren van de nokkenassen . ( no : 5 )
Kijk met een lamp in de 2 openingen naar de nokkenassen en controleer of er "roest " aanwezig is . PAS OP . Draai of duw deze motor niet tegen de draairichting in .
Controleer ook eens de sensor en stekker ( no: 8 ) op koelvloeistof .
Dan vond ik nog iets met de elektroklep van het absortievat . ( no: 2 )
Deze zit aangesloten op het inlaatspruitstuk ter hoogte van cilinder 1 !!!!!
Koppel deze eens af en maak de aansluiting op het inlaatspruitstuk dicht . Zie tekening .
En dan zie ik nog dat er in Februari 2017 een software update wijziging heeft plaats gevonden . Misschien als allerlaatste even in gedachten houden .

peter lucke (0) PRO, 6 jaar geleden

Rene , bedankt voor je reactie
Ik ga morgen gelijk je lijst afwerken

peter lucke (0) PRO, 6 jaar geleden

Rene
ik had de klepdeksel er al af gehad om de timing te controleren , nu nogmaals gekeken , geen roestvorming
Stekker 8 en sensor gecontroleerd
De elektroklep No 2 zie ik niet
Ik heb voor de zekerheid het complete luchtfilter gedemonteerd

peugeot 207 van 2007 1400 8FS VTi

Rene Roolvink (0) PRO, 6 jaar geleden

Vreemd !! Geen elektroklep .
Heb nog even bij "andere " 8FS motoren gekeken , daar zat het toch echt op . ( Op Peugeot Service box )
Vind zelfs onderstaand bericht nog over slecht lopende 8FS .

Valse lucht ter hoogte van de elektroklep absorptievat, de slang van de elektroklep absorptievat of de klikaansluiting op het inlaatspruitstuk.
of .
Als gevolg van een reparatie in de werkplaats : Op het inlaatspruitstuk.

Zal morgen of zo eens even kijken of we er nog één hebben staan .

Rene Roolvink (0) PRO, 6 jaar geleden

Al iets verder ? We hebben helaas geen enkele 207 8FS uitvoering staan .
Ben er echter van overtuigt dat de elektroklep aanwezig is .
Kijk eens rechts in de hoek van het schutbord / binnenscherm .

peter lucke (0) PRO, 6 jaar geleden

Ben er weer ingedoken, had hem weggebracht naar de garage waar ik de auto heb gekocht , deze kon ook niet vinden . Dus maar weer opgehaald.
Het enige wat ik zie op die plaats is een mapsensor bij cilinder 1
Aan de distributie zijde zit vacuumpotje voor afzuiging benzinedampen

Ik heb nogmaals compressie gemeten met de excentrische as op verschillende standen
geen verschillen onderling
Ik heb nu de excentrische as in de middenstand gezet en de electromotor niet aangesloten
De motor loopt nu goed , warm koud blijt goed op 4 cilinders lopen
alleen het lampje motorstoring gaat aan (onderbreking stelmotor)

Rene Roolvink (0) PRO, 6 jaar geleden

Vond nog iets met betrekking P0351 ( P035x waarvoor de x voor alle getallen staat )

VOOR : 207 EN INJECTIE EP3 TOT OPR 11650
KLANTENKLACHT :
Schokken - Haperende verbranding - Branden van het motordiagnoselampje - Slecht starten
OMSTANDIGHEDEN VOOR HET OPTREDEN :

1. HERKOMST
Bobine.
2. REPARATIE WERKPLAATS
OPMERKING : De bobine is doorgebrand als gevolg van interne kortsluiting in de elektronische eenheid motor
Storingscodes uitlezen.
Vervangen :
Bobine
Elektronische eenheid motor (Indien nodig)
2.1. Benodigde onderdelen
Bobine.
1 Elektronische eenheid motor (Indien nodig).
2.3. Storingscodes uitlezen
Lees de storingscodes uit :
Als de storingscodes 13XX (overslaande ontsteking) en/of 035X (kortsluiting bobine) aanwezig zijn : Voer de werkzaamheden uit
2.4. Werkzaamheden
Controleer : De bobine .
Als de bobine is doorgebrand : Vervang de bobine - De elektronische eenheid motor .
Als de bobine niet is doorgebrand :
Bij aanwezigheid van de storingscode P035X : Vervang de bobine - Controleer : Draadbundel van de bobine (Repareer zonodig)
Bij aanwezigheid van de storingscode P13XX : Uitgebreid storingzoeken (Vuil in brandstof - Hogedrukbrandstofpomp - Problemen met de nokkenasverstelling )

Misschien een defect in de elektronische motor eenheid ? Ondanks controle ?
Of toch zoals eerder al gemeld , software update ?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.