De benzinemeter loopt terug als ik op LPG rijd. Oorzaak is de lectronica van de inspuiting die registreert dat er gereden wordt maar dat de vlotter niet daalt. De vlotter wordt overruled en de meter loopt terug. Vervelend als je met een volle tank van 60 liter een waarschuwingslampje in het dashboard krijgt dat de benzine op is! AG heeft een reset-unit geinstalleerd die na elke start de stand hersteld naar de juiste waarde. Neen dus dat werkt 1 op 6 keer maar vaker niet. De klacht treed vaker op naarmate de benzine tank leger is. dus bij een volle tank heb je minder last dan bij een 25% vulling....Peugeot Nederland weet van niets en de dealer mag van AG niets naders doen als de unit 1x vervangen en dan ligt het daar niet meer aan.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Toch een bekend verhaal wat al eerder aan bod geweest is, het is nu eenmaal zo.... je weet toch wat je met gas moet doen? Peugeot heeft van die heerlijke HDI diesels (alternatief)
Besef je wat een HDI vergeleken met een G3 kost? Een verschil van 2800 euro incl gasinstallatie! Daarbij zijn er op de zaak veel HDI's met problemen..... Wat ik niet begijp is dat Peugeot mij verplicht een AG installatie te nemen en dan gewoon achteraf verteld dat er mogelijk problemen kunnen zijn. Die zijn er dus gewoon. Ik zou AG dwingend verzoeken eea op te lossen, niet met een restmodule die niet werkt maar structureel, of zeggen: LPG kan niet, dat doen ze ook bij Ford als je een Focus wil op LPG.
20 jaar
Goedkoop is duurkoop. De restwaarde van een HDI is ook hoger, auto is veel couranter. De km kostprijs ligt lager terwijl de aanschafprijs hoger is.
Paul
Hahaha die Paul, kom eens onder die rots uit man. De autohandel is overladen met gebruikte diesels waar niet vanaf te komen valt. Daarbij wil staatsecretaris van Geel de diesels ontmoedigen vanwege aantoonbare nadelige gevolgen voor de volksgezondheid. Helaas is het zo dat Peugeot voor AG gekozen heeft. Maar nu AG is overgenomen door Teleflex GFI en ook Koltec-Necam tot deze organisatie behoren ziet de toekomst wat betreft de kwaliteit van autogassystemen er weer rooskleurig uit. Maar wat betreft de brandstofstandaanwijzing daar heeft tegenwoordig bijna ieder automerk problemen mee en er is nog geen apparatuurfabrikant die daar een klantvriendelijke oplossing voor heeft. Dat Ford geen gas wil in de Focus is louter een Nederlandse kwestie. In Engeland en bij de Ford fabriek in Belgie worden Fords geschikt gemaakt en tegelijk voorzien van autogasapparatuur van Necam. Maar waarom Ford er zijn nog zoveel andere en misschien betere alternatieven die wel perfect op gas rijden. Bijvoorbeeld Opel, Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Daewoo, Subaru, Volvo, Saab, BMW, Mercedes, Alfa Romeo, Lancia, Fiat, Kia, Chrysler, Jeep, Chevrolet enz. enz.
Gelukkig hoeven wij het niet met elkaar eens te zijn. Wij (zowel jij als ik) bepalen niet de markt.
De consument wil liever een gebruikte diesel dan een gebruikte auto op LPG omdat de storingsgevoeligheid hoger is (of het nu wel of niet waar is doet niet ter zake, het gaat erom wat er tussen de oren van de klant zit). Daarom is een diesel couranter omdat er simpelweg meer vraag naar is.
Ik zit niet onder een steen en hoef er ook niet onder vandaan te komen. Ik ben geen LPG hater (heb probleemloos een Primera P10 met Koltec G3 installatie gereden) maar ik heb wel dagelijks contact met zowel handel als eindgebruikers dus ik weet wel wat de klant (handel of eindgebruiker) zoekt.
Ik begrijp je LPG lobby maar nogmaals, wij bepalen niet de kwaliteit maar de klant.
Paul
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar