Peugeot 308 2009: Metalen schilfers op nokkenassensor

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 5FW, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 88

Auto foute codes na verwijderen van nokkenassensor metalen schilfers tegengekomen . Ketting geinspecteerd en die is nog goed en de timing ook maar wel de geleider geschaafd . Heb nieuwe geleider geplaats maar auto geeft nog steeds foucodes aan .

Wat is volgende stap ?

Jan Peters

Geplaatst door Jan Peters (0) , lid sinds 4 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 308? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

hans4074 (0) PRO, 4 jaar geleden

Welke foutcodes en graag chassisnummer even plaatsen.

hans4074 (0) PRO, 4 jaar geleden

P0011 is foutcode op de elektroklep inlaatnokkenas. Het "ding" op je foto. Op chassisnummer is daar vanuit Peugeot een zogenaamde TSB (technisch service bulletin) over, maar dit betreft auto met minder dan 5000km. Lang verhaal, maar t komt er op neer: motorolie+filter verversen, reinigen van het slijpsel van beide elektrokleppen, herprogrammeren EBE (software motorcomputer) en het opnieuw inleren van de regelingen. Blijft na deze reparatie P0011 terugkeren, wissel dan de 2 elektrokleppen om. Gaat P0011 daarna over na P0014 (elektroklep uitlaat zijde) dan moet je die elektroklep vernieuwen.

    De 2 elektrokleppen had ik al verwisseld daar ik slijpsels op zag . Dus die zijn al nieuw .(moet je ze inleren nadat je nieuwe heb geplaatst ?) En ik was er vegeten bij te melden dat ochtend op koude motor de auto heerlijk rijd voor zo n kwartiertje en dat daarna de storing erop komt en dan komen de trillingen en haperingen en stilvallen in bochten - Jan Peters (0), 4 jaar geleden

hans4074 (0) PRO, 4 jaar geleden

Hoe heb je de timing van de distributie gecontroleerd? Zeker weten dat de afstelling correct is? En er staan nog 2 mogelijkheden bij mijn vorige reactie..... software en opnieuw inleren van de regelingen

    Slijpsel kwam van bovenrail kettinggeleider .ketting is na inspectie goed verklaart en een nieuwe bovenrail geleider is geplaats en weer op tijd gezet . Dus tijdens rijden hoor je de ketting niet ook niet bij optrekken. Toen waren alle codes weg en bleef alleen de foutcode p0011 over en toen heeft garage de nokkenassensoren verranderd .en toch bleef probleem 1 dag na garage terugkomen. - Jan Peters (0), 4 jaar geleden
off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 308 of stel zelf een nieuwe vraag.