sinds er enkele dgn. geleden een bougie vervangen is wiebelen alle meters v/h dasboard, met de zelfde frequentie knippert het lampje van de dagteller en branden alle lampjes van de startonderbreker (of niet). indien de motor uitstaat blijft het lampje van de dagteller normaal aan. Bij draaiende motor slaat slaan de meters naar nul en dan weer normale waarde weer naar o etc . tevens slaat motor af en toe spontaan af ook tijdens het rijden.. wat kan het zijn??? iets met wisselstroom??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dankje oldtimer,heb je al een uitnodiging voor de cursus 407sw en 607 z9 gehad ? Zou je je wel eens in levende lijve willen zien !
Jos ik zou in elk geval vragen of ze de hier besproken dingen al gedaan hebben .
Overigen auto bij de dealer gezet. daar kunnen ze na ca 1.5 uur oorzaak niet vinden en zeggen ze dat in ergste geval computer stuk is. Ik vroeg of ze er dan niet even een andere computer erin kunnen zetten v/h zelfde type om te testen. hij zei dat dat niet kan. loopt de dealer nu glashard te liegen?? enige wat ik weet is dat ze nu voor onbepaalde tijd moeten gaan zoeken.
20 jaar
Laat de bedrading van je toetsenbord eens nakijken,die breekt nog wel eens af.Dit mbt het branden van de lampjes van de startonderbreker. Waarom heb je maar 1 bougie vervangen en niet alle 4. Ik zou alsnog 4 juiste bougies van het zelfde type plaatsen. Als dat niet helpt zoek ik de oorzaak in de bobine en of de bedrading er van.
Als je een andere inspuitcomputer wilt proberen kan dat wel met dit type maar dan moet je er wel een hebben. Ik kan wel begrijpen dat de dealer niet staat te springen om een andere computer te monteren,in het ergste geval zou deze beschadigt kunnen raken als blijkt dat de oorzaak een extern component is wat kortsluiting veroorzaakt.
groeten Toni
was de bedoeling om er 4 nieuwe in te zetten. maar andere bougies nog maar enkele mnd oud. en omdat motor afslaat en alle meters op dasboard raar doen naar dealer gegaan..
20 jaar
Dus je hebt enkele maanden geleden niet alle bougies te gelijk vervangen? De juiste bougie is Bosch fr8ldc of EquemRFC42 LZ2E
Vraag eens aan de dealer of ze bij draaiende motor de stekker van het toetsenbord afhalen. Misschien zijn er dan al een paar problemen opgelost. wat betrefd het stilvallen van de motor denk ik aan een defekte/vervuilde stappenmotor van de regeling voor het stationaire toerental.
en dansende snelheidsmeter en toerenteller en knipperende lampjes dan?? originel peugeotbougies zitten erin weet niet welk merk..
20 jaar
Zoals ik al zij dat kan aan je bobine liggen , is overigens makkelijk uit te wisselen.
Zal ik mijn auto dan weer terughalen van de dealer. daar hebben ze ondanks mijn verhaal nog niets kunnen vinden?? ik twijfel overigens sterk of ze zoiets simpels eerst proberen en dan pas verder zoeken..
20 jaar
Als ik dit zo lees denk ik ook aan de bobine.Ter ondersteuning Toni.
ga ik morgen doen, maar ze vertelden me dat ze alles wat voor de hand ligt al gecheckt hebben. ik hoop overigens dat ze daar wel capabele monteurs hebben...
20 jaar
Tony, Heb nog geen uitnodiging gehad maar als je me zag zou je schrikken, zo'n krom grijs mannetje met een kale plek op z'n kop van de afdruk van de duim van m'n vrouw.
HAHA,ik moet 7/1/05
Ik pas veel later met allemaal collega's van hetzelfde concern,uit heel het land.
AHA je werkt bij nf ? of dv?
Sorry Jos.Die Toni is zo nieuwsgierig. Toni, dv die ken ik niet, bij die ander kan ik me nog wat voorstellen.Moet niet verder uitwijden krijg nu al geen antwoord meer van techsupport, strijk ze zeker een beetje tegen de haren.
Hebben ze een hekel aan hè!
Sorry oldtimer, zal niet meer zo nieuwsgierig zijn
OPLOSSING : het bleek dat er sprake was van corrosie van een stekkerverbinding die naar het dashboard gaat. blijkbaar puur toeval dat de problemen na vervangen bougie ontstonden. een beetje contaktspray was al voldoende geweest. nu heeft de dealer zoiets gedaan..
20 jaar
Alle 4 bougies inmiddels vervangen. De bougie uit 4e cilinder was kapot(naast distributie) Het porcelein zat los en rondom elektrode was het pocelein weg. alle andere bougies hadden een bruine rand om het porcelein aan de buitenkant(normaal???) auto rijd op lpg en is pas geleden gereviseerd. originele peugeot bougies. De anwb man had nog nooit een bougie gezien die zo kapot was. Wat kunnen de oorzaken zijn??
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar