Peugeot 205: Motor bromt, en houd in???

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

Hallo,

Ik heb weer eens een probleem met m'n 205je. wat een drama..
Vorige week hebben ze de kop vervangen en drie nieuwe kleppen gemonteerd. nieuwe distributieriem, spanrol en nieuwe koppakking!!

Nu zou je toch denken dat je weer een tijdje zonder problemen kan rijden.

Vanmorgen naar het werk gereden en de motor hield bij iets hoger toeren wat in en maakt een brommend geluid. net of er een gat in m'n uitlaat zat.

Naar de garage gegaan ( waar de kop is vervangen ) en ze hebben geen idee wat het is??

Ze dachten de kat. maar deze bleek nog goed te zijn.

Heeft een van jullie een idee wat dit nou weer kan zijn. heeft het met het vervangen van de kop te maken?

hij heeft het drie dagen ( na de nieuwe kop) goed gedaan.

heeft iemand een idee????

Roland

rowero

Geplaatst door rowero (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 205? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

rowero (0), 17 jaar geleden

En iemand een idee????

Bedankt

max71 (0), 17 jaar geleden

zit de uitlaat nergens tegen geeft ook en brom in de auto maar ik mag toch hopen dat ze daar wel na hebben gekeken bij het controleren van de kat

rowero (0), 17 jaar geleden

bedankt voor je reactie. ik heb net nog ff naar de garage gebeld en de uitlaat is helemaal vrij.

ze denken dat de onsteking kapot is?? ik vraag het me af of je dan ook zo'n bromend geluid kan horen.

Moest de ontsteking los toen ze de kop gereviseerd ??? en kunnnen ze dat verkeerd gedaan hebben.

ik heb m'n twijfels aan de onsteking... bij laag toerental rijdt hij goed en hoor geen brom???


Alvast bedankt

Roland Nooij

Erwin2907 (0), 17 jaar geleden

Ik denk net als max dat het de uitlaat is. bij harder optrekken kantelt je blok verder, dus uitlaat verplaatst. schud de uitlaat eens heen en weer in lengte richting van de auto. hij moet dan echt vrij bewegen in de rubbers. als ie ergens iets raakt weet je wat het is...

max71 (0), 17 jaar geleden

als je uitlaat goed vrij hangt zou ik het lucht filter/huis eens goed bekijken ik meen mij te herinderen dat daar een paar clips op zitten die niet altijd van zelf gaan of soms weer los schieten dan krijgt de motor meer lucht en dat geeft vooral als je het gas pedaal onderin legt een smorend geluid dit kan ook wel inhouden veroorzaken maar als de garage het over de ontstekking heeft dan krijg ik het idee dat de motor niet op alle cilinders loopt maar dan heb je veel minder vermogen en dat kan ik niet uit jou verhaal uithalen ik weet dus niet waarom ze het daar zoeken zullen ze misschien ook wel een reden voor hebben je kunt via een toetsen bord nog niet achter het stuur kruipen maar kort weg onstekkings problemen zijn door de regel te herken aan hevig in houden en schokken van de auto en zeer goed waarneem baar minder vermogen als er brandstof problemen zijn is het inhouden minder abrupt maar mischien zijn het een paar bougie kabels of verdelerkap die door slaan en dit is natuurlijk altijd mogelijk .en dat heeft verders niets met die reparatie te maken eerder ouderdom

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Zal die garage toch zo kunnen beoordelen lijkt me. Zij zullen het evenmin leuk vinden dat je nu alweer op hun stoep staat, zo kort nadat je veel betaald hebt. Riempje is toch niet van tijd af mag ik hopen?! Ik bedoel.....lijkt erop dat je inlaat hoort, en dat kan alleen maar met een foute kleptiming of een lekke inlaatklep.......
Mag hopen dat ik het fout heb.

Sytze

rowero (0), 17 jaar geleden

Nou, volgens de garage hebben ze het gevonden, De caberatuur / injectie is kapot. daardoor is de benzinedruk veel te hoog. zal wel weer een duur grapje worden!!!!!

Roland

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Ze liggen er met bossen bijelkaar op de sloop, dus dan weet je het maar.......

rowero (0), 17 jaar geleden

Mijn dank is groot

zal eens rondkijken of er iets tussen zit

Roland Nooij

rowero (0), 17 jaar geleden

Hallo,

Het probleem is opgelost. een nieuwe caburateur/injectie van 80 euro (van de sloop) en de arbeidsuren.

het grapje gaat me 250 tot 300 euro kosten.

allemaal bedankt

Roland

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.