close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 407: motor haalt bij stationair toeren zakken en pakt weer op

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: RHR siemens sid801

siemens sid801
halen bij stationair . toerental zakt en pakt weer op.(dus geen verhoging van toerental.)
dit heeft hij ook bij verhoogt gas geven bv 1800 toeren.
(bij stationair lijkt het op het lopen van een oude Daf vracht wagen.)

dit komt 1 keer in de week / 14 dagen voor.
na contact af weer weg.
1 keer in werkplaats mee gemaakt.
geen storingen op dat moment.
bij meting gegevens bleef 1 verstuiver achter.
alles getest en alle 4 de verstuivers vervangen.
dit blijkt naar een week geen resultaat.
heb toen ook de lucht massa meter gewisseld.

brandstof druk is dus niet te meten.

hoop dat iemand een tip heeft.
groeten Ernst

Geplaatst door

spijkers (0)
badge

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Brandstof druk kun je met de PPS meten,....

dat weet ik maar als cont af is geweest is alles weer goed en mij gaat het om de werkelijke druk met de meter.
de pps wisselt op z'n gallerij druk ook andere signalen dan niet zuiver af te lezen.

alvast bedankt.

spijkers 0
badge

14 jaar

Vermoedt je de druk sensor? Controleer dan eerst en bedrading... massa 5V plus en signaal op weerstand of onderbreking. Rommel eens wat aan de bedrading, stekker kan ondertussen wat slecht zijn.

Volgens mij heeft dit systeem een opbrengst en een drukregelaar(op de pomp).... zijn die in orde? Zie de RCO's van deze regelaar wijzigen?

Groet,


Jaap.

Jaap Jansen 0

14 jaar

jaap bedankt voor je bericht.

ik vermoed inderdaad de druksensor die op de galerij zit.
heb de auto niet hier staan kan nog even duuren ook voor hij komt.
stationair geeft de pomp een druk en bij meer toeren komt de 3e plunjer pas bij die de opbrengst
verhoogt dus van de pomp uit gaande moet deze bij stationair al genoeg leveren.
(ps ik heb 1 keer een pomp defect gehad van een 206 1.4 hdi die sloeg niet meer aan.)
(van een DV6 hdi een rail sensor stuk die sloeg af na 5 min rijden , starten en probl weer weg.)

deze loopt gewoon en in een tijds duur van steeds 5 sec zakt het toerental en pakt weer op.
je krijgt dan een rauwe loop.

Ik hoopte dat iemand dit verschijnsel had mee gemaakt.

het kan even duuren maar hou jullie op de hoogte.

Groet

Ernst

spijkers 0
badge

14 jaar

los stuk in uitlaat?

antoonio 60

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.