close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 308: Motor loopt onregelmatig

Bouwjaar: 2015, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 185

Onze auto weg gebracht naar de dealer omdat deze stottert. Ook als je, je gas los laat en weer gas geeft heeft hij moeite om de snelheid weer te verhogen. Bougies zijn vervangen, cilinders schoongemaakt, multiriem is vervangen en paar maanden terug ookal de inlaat schoongemaakt. Hierna moest het probleem verholpen zijn maar helaas loopt de auto nog steeds niet goed.

Geplaatst door

Schorn01 (0)

al 5 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat geeft hij aan als foutcodes bij het uitlezen ?
Lees niets over bobines ?
Zit hier een THP motor In ?

185KW is een GTI THP 250 volgens mij. Meest voor de hand liggende dingen zijn al aangepakt. Opgerekte ketting zou ook nog kunnen, maar hadden ze daar in 2015 nog last van?

Bobines zou heel goed kunnen, hoeft overigens geen P1337 t/m P1340 storing te geven, ik heb destijds zelf 6 weken met een haperende 1.6VTI motor moeten doorrijden voordat ECU dat ding wilde vastleggen.

JGC 170

5 jaar

[quote=kaleido 1]Wat geeft hij aan als foutcodes bij het uitlezen ?
Lees niets over bobines ?
Zit hier een THP motor In ?[/quote]

De bobines zijn ook na gekeken. Het is inderdaad een thp motor. De foutcode of codes hebben we niet door gekregen van de garage.

Schorn01 0

5 jaar

[quote=JGC]185KW is een GTI THP 250 volgens mij. Meest voor de hand liggende dingen zijn al aangepakt. Opgerekte ketting zou ook nog kunnen, maar hadden ze daar in 2015 nog last van?

Bobines zou heel goed kunnen, hoeft overigens geen P1337 t/m P1340 storing te geven, ik heb destijds zelf 6 weken met een haperende 1.6VTI motor moeten doorrijden voordat ECU dat ding wilde vastleggen.[/quote]

De auto is gechipt vandaar de 185. De ketting is vorig jaar ook vervangen. Zowel de dealer als de garage uit de buurt weten het niet alleen dar cilinder 1 bijna geen compressie meer heeft

Schorn01 0

5 jaar

Geen compressie of onvoldoende is toch een voldoende oorzaak , hebben ze al onderzocht wat daar de reden van is , lektest gedaan bv.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 308 of stel zelf een nieuwe vraag.