406 hdi 110 pk met 195.000 km op de teller slaat af tijdens het rijden. diagnose app. geeft aan dat de pomp bij de tank vervangen moet worden. Geintje kost ruim 200 euro (ex BTW) maar het probleem blijft zich voordoen.
Motor slaat af en motormanag. brandt. Starten lukt eerst niet. Na enkele minuten slaat de motor aan, maar klinkt niet zoals het moet. Soms is er gewoon mee te rijden daarna, andere keren slaat de motor na 30 meter weer af. Druksensor is nieuw en filters zijn allemaal vervangen. Lijkt er op dat motormanag. de boel afsluit...Maar waarom?? Iemand ervaring met deze eerste serie HDI-tjes..
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je zult toch de brandstofdruk eens moeten meten op het moment dat hij het niet doet, lage druk, dus tussen de opvoerpomp en het filter,iets van 5 bar, is die er niet zit het dus toch in de opvoerpomp of z'n aansturing, nou dan is het simpel, niettan jatoch.
Vraag eens bij bosch wat een pomp kost onderdeel n° 0580303027 .Is meestal goedkoper dan origineel en toch identiek .MVG
Controleer de draadboom vanaf het stuurapparaat naar de motor
Het kan zijn dat hij aan de onderkant in de kabelgoot doorgeschuurd is
Probleem opgelost! Inspuitdruk bleek niet constant. Hogedrukpomp vervangen en probleem was opgelost. Helaas weten niet veel mensen dat een hdi 110 pk uit 1999 standaard wordt geleverd met een aantal software fouten (GRATIS !!) Hang je zo'n ding dus aan de kast dan blijf je fouten uitlezen die verwijzen naar een opvoerpomp! Gelukkig weet Thalens in Beilen dat wel en kunnen we weer met een gerust hart "doordieselen"
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar