auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 206: Motor slaat niet (meer) aan

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 D WJZ

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag een dieselmotor ingebouwd, en na alles te hebben aangesloten, gecontroleerd, afgevuld e.d. de accu geplaatst, contact ingeschakeld, gegloeid en de motor sloeg gelijk aan. Na ca. 10 minuten te hebben gedraaid, de motor uitgeschakeld, en bij de motor gecontroleerd op lekkage's. Na een korte pauze geprobeerd om de auto te starten, maar sindsdien slaat deze niet meer aan.

Het lijkt erop dat de brandstofpomp niet werkt. Alle stekkers e.d. nogmaals gecontroleerd, niets kunnen vinden. Nou heb ik hier al rondgekeken, en ergens gelezen dat men, na een motorwissel, de "oude" brandstofpomp terugplaatst. Omdat ik daar nogal tegenop zie, zou ik graag willen weten of ik eerst nog iets anders kan proberen, kan ik bv. de startonderbreking overbruggen, of de "stopper" extern schakelen?



Alvast bedankt,

Johan

Geplaatst door

Johan9250 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Johan

Heb je ook alles mee overgezet van de motor, dus kabelboom, ECU etc ?

Slaat hij ook niet aan als je een beetje remreiniger de inlaat inspuit ?

Vreemd, als er ergens iets niet klopte bij de inbouw zou hij helemaal niet aan geslagen hebben, maar hij heeft toch 10 min. gelopen..

Branden er lampjes op het dashbord ? Sleutel of motor ?

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

sleutel toevallig bij een magneet gehad?

Hallo Stefan,

Dat van die remreiniger heb ik (nog) niet geprobeerd.

Als ik hem op contact zet, branden alleen de gebruikelijke lampjes van het gloeien, airbags en olie enz.
Ik heb geen "vreemde" lampjes zien branden, ik neem aan dat je dat bedoelt met sleutel / motor


Ik heb de kabelboom enz. allemaal van de oorspronkelijke motor overgezet.

Ik heb er nooit zo op gelet, maar kan ik ergens zien of de startonderbreking nog (niet) geactiveerd is?
Als het het met de startonderbreking te maken heeft, zou dan de motor uberhaupt gelopen hebben?

Gr. Johan

Johan9250 0

14 jaar

@ Fordmonteurtje

Zeker niet, de sleutel heeft al die tijd in het contact gezeten. Daarnaast werkt de cv wel met de sleutel.

Johan

Johan9250 0

14 jaar

Johan

Als er iets met de startblokkering is, brand er meestal een lampje op het dashbord, als het al niet knippert.

Ook zou de motor dan starten en gelijk weer afslaan, maar dat lijkt hier niet het geval.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Oke,

Daar mij nooit een dergelijk lampje is opgevallen, en zeker vandaag niet, ga ik er maar vanuit dat dit er niets mee te maken heeft. Ik heb net een schema gevonden en zal dit eens nalopen. Misschien zit er toch ergens een slecht contact o.i.d.

Gr. Johan

Johan9250 0

14 jaar

Waarschijnlijk te simpel gedacht, maar mischien nog een luchtbel in het brandstofsysteem?

E.T.Wiersum 0

14 jaar

dit zit toch hoogstwaarschijnlijk in de startonderbr op de pomp. het komt wel vaker voor dat je em slechts een keer kunt starten na plaatsen van accu. toch pomp overzetten, of startonder van pomp afslijpen en ouderwetse stopklep plaatsen.(ook geen leuk klusje) pomp overbouwen is op zich wel goed te doen. vervelendste is dat de snaar er ff af moet.

harry4203 3150
badge vip badge

14 jaar

Het was inderdaad toch de brandstofpomp.
Deze uitgewisseld en de motor liep weer.

Bedank voor het meedenken.

gr. Johan

Johan9250 0

14 jaar

Bedankt voor de feedback!

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.