close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: Motormanagment

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: KFW, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Sinds 20 juni 2018 een Peugeot 206 SW 1.4 aangeschaft uit 2002. Na een week met de auto de snelweg opgegaan van regio Zeeland naar Leerdam en op 10 min voor bestemming in een korte file begon het motormanagment lampje te branden en de auto begon te trillen en haperen. Op den duur ging het lampje weer uit en reed de auto weer normaal. Op plaats van bestemming ANWB laten komen. Uitgelezen en de foutcode P0200 kwam tevoorschijn. Hij gaf als advies om enkele liters V Power te tanken, het kon goed zijn dat het een vervuilde injector was. Eenmaal op de terug weg begon het lampje ter hoogte van Dordrecht weer te branden. We zijn toen bij de Shell de V Power getankt. Daarna zonder problemen gereden naar huis. Na 2 dagen weer het lampje. Auto viel uit vlak voor een bocht. Gelukkig stuur al gedraaid anders het dijkje afgereden.

ANWB weer laten komen. Nu 2 storingen. P0200 en P0138. Hij gaf als advies Injectie Cleaner. Meteen gehaald. Het probleem lijkt alleen maar erger te worden.

Helaas geen garantie op occasions met meer dan 200.000 km bij de betreffende garage.

De auto start gewoon normaal op. Loopt stationair rustig. Tot t lampje dus brand. Dan gallopeert hij stationair. Vaak op bedrijfstemp.

De bobine is in 2014 vervangen. Nadat er een motorstoring is geweest. Deze gaf aan dat de bobine storing aangaf.


De auto is verder in hele goede technische staat.

Wat kan er aan de hand zijn?

Gr. S.

Geplaatst door

S.Bree (0)

al 6 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Injectie reiniger gaat denk ik heel weinig helpen. P0200 is een fout in het elektrische circuit van de injectors.
Wat wel vaak voorkomt is een lek waardoor ruitensproeiervloeistof op de injector van cylinder 4 komt.

Overigens heb je gewoon recht op garantie bij verborgen gebreken. Dat is wettelijk zo geregeld.
De verkoper dient dit gewoon te repareren.
Zie: https://www.consuwijzer.nl/vervoer/ontev...

oldford 0
badge

6 jaar

Ik heb de onder de motorkap gekeken en zag dit?? Is dit normaal?

S.Bree 0

6 jaar

En dit? Is er sprake van een lekkage ergens als je dit ziet?

S.Bree 0

6 jaar

?

S.Bree 0

6 jaar

Langs de garage geweest net. Injector 3 werkte niet goed mee. Was ook zwaar vervuild. Injector 2 begon ook te vervuilen dus 2 en 3 vervangen en probleem lijkt voor nu opgelost!

Bedankt!

S.Bree 0

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.