Als ik op onderdelen zoek voor mijn 406 (distributie) dan krijg ik twee verschillende sets en heb ik een motor nummer nodig. Kan ik dit herleiden uit het chassisnummer (heb de auto niet bij de hand) of moet ik dit via de dealer vragen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is volgens mij op te vragen met chassisnummer.
zijn idd 2 soorten spanners op dit type, komt erbij dat op de eerste serie 16 kleppers er een ombouw geweest is van de distributie. denk beter eerst deksel demonteren en zien welke spanner erop zit
Motorcode staat op positie 6 t/m 8 van het chassisnummer, maar of dat in 1996 ook al zo was? Ik twijvel daaraan.
Post de code die je gevonden hebt dan kontroleren we hem even.
Hier in mijn klantenbestand bij een 1995 Peugeot 306 in ieder geval al wel.
Oiram
Bedankt voor al jullie reacties. De dealer kreeg niet het corresponderende motornummer te zien, maar met het chassisnummer kan ik met de onderdeelnummers (gekregen van dealer) wel weer verder. De auto staat niet direct bij de deur (120 km). Ik zal het nummer controleren en wel even posten Old Ford.
15 jaar
Chassisnummer staat ook op je kentekenbewijs. Scheelt je een rit.
Het chassisnummer heeft op de plekken 6 t/m 8 letters. VF38BLFYE (gevolgd door 8 cijfers). Ik wil het nummer wel mailen, maar zet het niet open en bloot op de site. Dus OldFord als je mij een email wilt sturen?
15 jaar
xu7jp4 = motor code lfy. dan weet je nog niets volgens mij. De motorcode staat ook bij dit model op positie 6 t/m 8. Via dealer is er maar 1 set leverbaar voor dit type motor. De oude hadden een vast spanner zoals TR zegt en de latere vanaf ongeveer bouwjaar 1999 hadden een dynamische(veerbelaste) spanner. Het set met de veerbelaste spanner kun je nog bij de dealer krijgen. In de vrijehandel kun je nog de oude krijgen met een vaste spanner en de nieuwe met veerbelaste spanner. Vanaf een bepaald motornummer zit de nieuwe er af fabriek op maar er zijn er ook veel oude omgebouwd . Ook als je nog een vaste spanner hebt dan raad ik aan om hem om te bouwen naar een dynamische, is beter voor de levensduur van de riem en is is geruisloser. Je moet dan wel de bevestigingsbouten van de spanrol en de looprol er apart bij bestellen, die zitten n.l. niet in de set!! succes.
PT nieker
Zoals al gezegd, dit is een LFY. Zie geen reden om een email te sturen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar