Hallo,
Met mijn 106 1.1 heb ik de afgelopen tijd de volgende problemen gehad:
De motor hield op gegeven moment het stationair niet meer vast en viel bij het schakelen ook veel te veel terug (op gevoel, geen toerenteller) dit bleek onder meer uit het knipperen van het laadstroom lampje.
Bij de dealer bleek uit het doormeten dat de gaskleppotmeter kapot was. Deze heb ik vervangen door een exemplaar van de sloop. Dit baatte echter niet.
Later bleek één draadje in de connector van de ECU los te zitten. Dit heb ik ook verholpen.
Echter na het resetten van de ECU loopt de motor nog steeds niet helemaal goed.
Hij houdt namelijk vaak in bij het optrekken vanuit de lagere toeren (erg vervelend bij stoplichten) of half gas.
De prestaties van de motor op snelheid zijn onverminderd goed.
Daarnaast valt het toerental bij het schakelen nog steeds terug naar stationair. Volgens mij dient de motor voor het stationair echter de gasklep nog even open te houden. (althans, dit deed hij eerder wel).
kort samengevat:
-motor houdt in en valt bij schakelen terug op stationair toerental.
-aan het gasklephuis heb ik alleen de gaskleppotmeter vervangen.
Verder is de samenstelling nog als voorheen.
Wie oh wie kan mij helpen??
Met vriendelijke groet,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Na reparatie's aan de gaskleppotentiometer moet de motor ECU gereset worden om weer terug te keren naar de basis instellingen anders kan het heel lang duren voor hij weer goed loopt.
Dat weet ik en dat had ik ook al gedaan. (zoals er staat)
Het probleem is echter juist dat de motor niet altijd goed reageert op het gas.
20 jaar
lijkt mij op een ontstekings storing of de vacuumsensor.
Heb ongeveer hetzelfde probleem na vervanging bougiekabels,verdeelkap,rotor en plaatsing NGK bougies,injectorreiniger,alle contacten schoonmaken onder de motorkap inspuiten met kontaktspray,bobine ingespoten met damstart,bij het injectiehuis zoveel mogelijk met siliconenspray de boel ingespoten waar draaiende delen zitten, moet ik zeggen dat het schokken en inhouden praktisch weg is.ook het terugvallen naar stationair bij schakelen gaat vertraagder dan eerst, toen viel deze direkt terug naar 900 toeren en weer omhoog.Ook het sterk inhouden lijkt weg te zijn vanuit stilstand optrekkend,maar kan dit nog niet hard maken omdat ik dit niet altijd had,soms dagen niet dan weer 3 of 4 keer.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar