Vooral bij afgekoelde motor: motor slaat gelijk goed aan, maar gaat na ca. 30 sec. stationair op 3 cilinders lopen alsof motor verzuipt. Reageert dan ook niet lekker op gasgeven. Geen rook ontwikkeling te zien Dit duurt een minuut of 2 en daarna loopt motor goed.
Dit is de enigste overgebleven klacht van de meerdere. Voor de andere klachten (met storingen), zijn EGR klep + herprogrammering EBE, luchtdosering voorop inlaatspruitstuk, en temp voeler in uitlaat ca. 2 maanden geleden vernieuwt.
Alle storingen zijn verdwenen en schokken/inhouden/afslaan is opgelost.
Dit probleem blijft echter aanwezig zonder aanwezige storing(en).
Geen afwijkingen in meting gegevens kunnen vinden. Vacuum systeem voor de diverse kleppen en elektrokleppen gecontroleerd zowel vóór als na de elektrokleppen. Brandstoffilter reeds vernieuwt en geen lucht te bespeuren in doorzichtige leiding.
Motorflush forté uitgevoerd.
Verstuiver retour lektest was goed, verstuivers gedemonteerd en opgestuurd ter controle, geen afwijkingen geconstateerd.
Vandaag een toendestijds door peugeot aangegeven verandering aan het vacuumsysteem uitgevoerd, maar dit geeft ook geen verbetering.
Verhaal lijkt op dat van hab
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Met dit verschil dat deze motor gelijk goed aanslaat en niet nadieselt.
Wie helpt mij voor mn vakantie van dit trauma af.........? P.S. vakantie begint morgenmiddag om 12.30uur lol
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
je verwacht het bij een diesel niet zo snel, maar ik zou de motortemp-sensor eens vervangen. ze kunnen er echt raar op doen.
Dank Harry. Zou kunnen en valt te proberen. Morgenvroeg eens kijken of we er 1tje hebben liggen.
een 1338c1 zendertje heb je toch wel op voorraad zeker?
Had nog niet naar ond.deelno. gekeken, maar dit is inderdaad een bekende, dus grote kans.
Het heeft niet mogen helpen.
dat is erg jammer, kun je in meting gegevens ook zien welke cilinder er niet meeloopt? misschien als dat zo is toch een verstuiver wisselen om te kijken of het probleem zich verplaatst.
Ja vond ik ook jammer. Het was een goeie tip van je.
Ik heb diverse keren gelijk bij koude motor en starten + aanslaan PP2000 meting gegevens de diverse trajecten gecontroleerd, maar kan nergens een afwijking zien, dus ook geen (te) grote afwijking in de verstuivers onderling. Welke cilinder er niet, of half, mee doet ook nog niet kunnen traceren.
Het vreemde is, dat vanochtend voor de werkzaamheden om de sensor te vernieuwen de motor gelijk goed liep en bleef lopen, en dat gaf de klant ook al aan...de meeste keren wél rot lopen, de andere keer weer niets mis.
M'n collega neemt het van me over.
goede vakantie Hans :)
We horen het wel.
Inmiddels opgelost. Collega heeft op advies van T.P. compressie gemeten: alle 4 cilinders gelijk, maar te laag = ca.17 bar. Nogmaals controle met geleende compressiemeter gaf hetzelfde resultaat. Lektest gaf geen duidelijkheid. Cilinderkop gedemonteerd, geen oorzaak te vinden op een kleine kras na in cil.3. Antwoord T.P. .....ruilmotor plaatsen. Omdat het een Athlon lease wagen betreft is wagen naar Athlon service centrum gebracht en hebben ze aldaar een ruilmotor geplaatst. Vandaag wagen terug gekregen en loopt volgens service centrum weer goed.
Echte oorzaak van compressie verlies is door collega niet gevonden.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar