close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 307: na extreem nachtvorst kan pook niet meer in de stand 1 -2

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 90

Geachte lezer ..na poos warm draaien lukt het wel weer en is alles ok.. Kan iemand mij dat verklaren. Dan is de blokkering extreem.

Geplaatst door

Ck11 (0)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

oplossing .. geen vorst geen probleem. . vocht..

CK1 0

8 jaar

Weer -6 nachtvorst en ondanks olie erop gespoten weer zover.
ff warm draaienen --> schakelde weer.
Misschien binnenkort toch overgaan naar een definitieve oplossing ook al is het wat meer werk als wd 40.
Gevonden op site: problem Car

UITBOUWEN - INBOUWEN SCHAKELMECHANISME

1 - SPECIAAL GEREEDSCHAP ( platte strip met sleuf )


[1] Gereedschap voor het losmaken van de kogels ø 10: (-).0216-G1 .

[2] Gereedschap voor het losmaken van de kogels ø 13: (-).0216-G2 .

2 - IDENTIFICATIE

(1) Selectiekabel .

(2) Schakelkabel .

(3) Reactiestang .

3 - UITBOUWEN


Maak de hoes (4) los van de middenconsole .

Verwijder de knop met de hoes door ze naar boven (A) te trekken .

verwijder de middenconsole .

Verwijder de 4 bevestigingsmoeren (5) van het schakelmechanisme .

Verwijder :

het complete luchtfilter
de carterventilatieslangen
de aansluiting van het luchtfilter/de luchtmeter
de accu met zijn steun

LET OP : er bevindt zich een bout (6) van de accusteun achter de linker spatplaat .


Maak de kogels van het schakelmechanisme (7) los : met behulp van de gereedschappen [1] en [2] .

Breng de wagen omhoog .


Verwijder de bevestigingen van het hitteschild en breng dit op het uitlaatsysteem aan .


Maak de bedieningskabels los van de steun met behulp van een fittingschroevendraaier .


Bouw het schakelmechanisme uit .

4 - INBOUWEN

breng vet op de kogels aan .

Ga verder met de montage in omgekeerde volgorde van uitbouwen .

Zet de moeren (5) vast met 0,8 daN.m .

breng de middenconsole aan .

Breng de knop met de hoes aan .

5 - AANTREKKOPPEL(S)

Bevestiging steun van schakelmechanisme op versnellingsbak : 1.9 daN.m .

smeer de draaipunten en scharnierkogels in met vet .
link wilde niet werken.
[url].http://www.qclt.com/html/%E6%A0%87%E8%8 ... cb4dk5.htm[/url]

CK1 0

8 jaar

Zou ik beginnen met olie verversen in de bak.

voyager 0

8 jaar

Water in de olie? Was zelf bijna 95 % overtuigd dat het toch 'n kabel probleem zou zijn, nu krijg ik jouw tip. Olie is mijn wetens nooit vervangen. Heb ik met 50 jaar ervaring nog nooit gedaan nooit meer over nagedacht..
Hoe moet ik mij dat probleem voorstellen? Water gaat naar onderen of is condensvocht boven in ?.
3 naar 4 geen enkel probleem.. blokkeert tijdelijk ff als je de pook naar je toe wil trekken om vervolgens de keuze 1 -2 te maken.

CK1 0

8 jaar

Er zit vocht in je kabels , dat bevriest en wil de boel niet bewegen , doordat de kabels vlak langs de uitlaat lopen , ondooien ze , en wat schets onze verbazing we kunnen ineens weer schakelen ?
Je kunt de kabels even los maken bij de bak en naar beneden laten hangen om te kijken of er water uit komt lopen.
Wil 3-4 wel trouwens , want dan is het niet je kabel vermoed ik.
Afstelling van de kabels is ook een punt van controle.

totaal 3 keer mee gemaakt. Verwacht morgen vroeg geen enkel probleem bij -2 graden.
3-4 is geen enkel probleem.. lekker soepel .
alleen probleem naar toe trekken naar de 1-2 positie. als dat lukt dat kun je ook naar de 1 - 2 bewegen..
Vermoed zelf 1 kabel vocht van de 2 kabels.. 1 kabel die de zijwaartse beweging normaal verzorgt

CK1 0

8 jaar

Precies

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.