auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 306: nokkenaslagerkappen

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: DW8

De nokkenaslagerkappen (twee buitenste) hebben aan de onderkant (contactvlak met de kop) van die kleine groefjes, soort kanaaltjes. Nu wil ik weten waar die voor zijn want via deze kleine contactvlakjes kan wat olie lekken naar de zijkant van de kop dus wil ik er wat vloeibare pakking op doen maar dan kunnen die kanaaltjes verstopt raken. Zijn deze nou voor olie doorlaat of om af te dichten met pakking.

Geplaatst door

theunheebink (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

jij draait toch niks los hé geen lagerschalen????,jij bedoelt die twee opstaande bultjes waar de kleppendeksel overheenvalt,daar moet je normaal gesproken altijd van die siliconenpakking in de hoekjes doen,vier hoekjes hebben we het hier over??

Als je van die siliconen"prut" gebruikt, dan doe je een HEEL KLEIN beetje op die pasvlakjes en smeer je dit uit met je vinger tot er een ienimini dun vliesje overblijft en das genoeg! Hoef je ook niet bang te zijn dat het in die kanaaltjes perst. Je moet ook enkel het deel van het pasvlakje van de lagerkapjes insmeren aan de buitenzijde van die kanaaltjes. Teveel pakking heeft ook invloed op de passing! Standaard zit er iets van een loctite lijm-achtig pakkingmateriaal tussen.

hans4074 0
badge

14 jaar

volgens mij zat er een soort vloeibare pakking tussen zoals we vroeger gebruikten voor onze brommertjes (bruinig glazig spul) om de kop erop te zetten dat spul dat hard wordt, of toch beter om siliconen te nemen zoals loctite blauw (hoge temp. siliconen pakking). Maar in ieder geval heb ik het goed dat hier wel een beetje pakking tussen moet om lekkage te voorkomen. En de kanalen moeten open blijven dus.

theunheebink 0

14 jaar

[quote=hans4074]Als je van die siliconen"prut" gebruikt, dan doe je een HEEL KLEIN beetje op die pasvlakjes en smeer je dit uit met je vinger tot er een ienimini dun vliesje overblijft en das genoeg! Hoef je ook niet bang te zijn dat het in die kanaaltjes perst. Je moet ook enkel het deel van het pasvlakje van de lagerkapjes insmeren aan de buitenzijde van die kanaaltjes. Teveel pakking heeft ook invloed op de passing! Standaard zit er iets van een loctite lijm-achtig pakkingmateriaal tussen.[/quote]
Dit antwoord is toch volledig?

Inderdaad.....dat bruine glazige spul. Het is van loctite en peugeot gebruikt het voor meerdere afdichtingen o.a. voor het bovenste nokkenas-deksel van de DW12, maar het goedje is lastig te krijgen via de tussenhandel en het loctite-nummer hiervan weet ik niet uit m'n hoofd. k'Gebruik zelf siliconen "prut" en dat gaat prima.

Dat er afdichtmiddel tussen moet klopt helemaal, zie:
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...

hans4074 0
badge

14 jaar

Heb gewoon wat blauwe loctite gebruikt en heel dun erop gesmeerd dit spul is tot 250 graden te gebruiken lijkt me voldoende. Auto is inmiddels geheel gerepareerd, kleppen ook gesteld, kleppendeksel lekt nu ook niet meer. Bedankt en tot het volgende probleem.

theunheebink 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.