Peugeot 406 hdi 110pk RHZ: noodloop met brandende diagnoselamp

Bouwjaar: 2000

wie kan mij de oplossing geven voor het volgende probleem.406hdi 110pk met de volgende storingen opgeslagen;permanente storingen; van luchthoeveelheidmeter(te weinig lucht);gaspedaalsensor 1en 2;ugrklep;en turbodruk.
Bij een andere garage hebben ze bij de stekker van de luchthoeveelheidsmeter 2 draden aan massa gelegd,hierdoor zijn dan alle storingen verdwenen met uitzondering van (luchthoeveelheidmeter te weinig lucht).De motor draait dan goed ,maar houd alleen wat in.luchtmeter is al vervangen,en bedrading ebe gekontroleerd op kabelbreuk.

emilio2697

Geplaatst door emilio2697 (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

harry4203 (505) PRO, 19 jaar geleden

de bedrading loopt vanaf de ebe in een scherpe bocht, en zit dan met een bindreepje op een stalen strip geklemd.weet je zeker dat de braadboom daar niet is doorgeschuurd?

emilio2697 (0) PRO, 19 jaar geleden

ja harry,want de hele bovenkant van de ebestekker was er al af toen ie bij ons binnenkwam(er is al flink aan geknutselt dus)

harry4203 (505) PRO, 19 jaar geleden

gaspedaalsensor ook al vervangen? heb daar ook al een paar keer goede resultaten mee geboekt.
harry

oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden

Dit lijkt op een luchtlek tussen de luchthoeveelheidsmeter en de turbo.Storing geeft eigenlijk aan, verschil tussen de gemeten hoeveelheid lucht t.o.v. de door de computer berekende hoeveelheid lucht--ingespoten hoeveelheid brandstof--turbodruk en door de UGR toegelaten hoeveelheid uitlaatgas.

emilio2697 (0) PRO, 19 jaar geleden

harry,nee gaspedaalsensor nog niet vv,oldtimer,we zullen eens kijken of er een turboslang gescheurd is.bedankt alvast voor jullie tips,hopelijk heeft een van jullie gelijk.

emilio2697 (0) PRO, 19 jaar geleden

harry bedankt,je had gelijk de kabelboom was inderdaad gescheurd bij de stalen strip,draad 1333(1 van de 5 draden van de luchthoeveelhiedsstekker) en nog 2 andere lagen op de strip te rossen.

oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden

Bedankt mannen, hier worden we allemaal beter van. Als jullie eens wisten hoevaak of ik in de peugeotorganisatie gevraagd heb om een open praat kanaal waar iedereen z'n vragen en oplossingen op kwijt kan,dan is hiermee weer bewezen dat zoiets zou kunnen werken.

harry4203 (505) PRO, 19 jaar geleden

dat is zo, maar ik heb altijd de indruk dat ze binnen oeugeot zo veel mogelijk geheim willen houden (jammer)
gr harry

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum