Peugeot Boxer: oliedruklampje knippert 4/5 maal bij starten

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2200 - 88kw

Zaterdag onderhoud gedaan op deze bestelwagen. Oliefilter vervangen en remblokken vooraan vervangen. Testrit gedaan, gaf geen problemen. Nu belt klant dat sedert gisteren het oliedruklampje 4/5 maal knippert na starten auto. Oliepeil is ok.
Tips?

jhl

Geplaatst door jhl (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Boxer? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

32 Reacties

Hans4040 (325) PRO, 14 jaar geleden

Tja......draad beschadigd (sluiting tegen massa), lucht of vuil in de oliedrukschakelaar......

GOVA (0) PRO, 14 jaar geleden

Onderhoudsinterval moet gewist worden in instrumentenpaneel + mm. voor de PUMA motoren .
Onderhoudsinterval moet gewist worden enkel in het instrumentenpaneel voor de sofim 3.0 .

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

jan de 2.2 liter is een Fiat motor, de beruchte Puma motor (ja EGR klep)


stekkers ed controleren (meschien iets olie in?), onderhouds interval correct gereset ?

306 cabrio (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=GOVA]Onderhoudsinterval moet gewist worden in bsi + mm.[/quote]
Volgens mij is hier ook terugroepactie voor geweest. Het knipperen zou betrekking hebben op verslechterde kwaliteit van de motorolie.

jhl (0) PRO, 14 jaar geleden

Een Fiatmotor met Ford-insignes op? Kan zijn. Tegenwoordig weet men het niet meer.
Maar het is raar dat de wagen die 45.000 nooit gehad heeft. Nu doe ik daar nieuwe olie 5/40 op en lampje knippert.

jhl (0) PRO, 14 jaar geleden

sorry : heeft 45.000 km probleemloos gereden.

GOVA (0) PRO, 14 jaar geleden

Is een berekende waarde , deze heeft geen oliekwaliteitssensor, zoals VW-Audi.
[quote=306 cabrio][quote=GOVA]Onderhoudsinterval moet gewist worden in bsi + mm.[/quote]
Volgens mij is hier ook terugroepactie voor geweest. Het knipperen zou betrekking hebben op verslechterde kwaliteit van de motorolie.[/quote]

GOVA (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=citroënmonteurtje]jan de 2.2 liter is een Fiat motor[/quote]
De 2.2 Hdi is een rasechte FORD motor.
Fiat heeft deze motor touwens niet, zij hebben de PUMA motor enkel in 74 kW of 100 pk.
De 120 pk of 88 kW bij Fiat is de 2.3 JTD uit het vorig gamma met de distributieriem.

jhl (0) PRO, 14 jaar geleden

ik dacht toch ook dat het de TRansitmotor was.
Dus als ik het goed begrijp is het enkel de interval die moet gewist worden? Rare manier dunkt mij om dit aan te geven via knipperend oliedruklampje.

GOVA (0) PRO, 14 jaar geleden

'k Ben benieuwd of je dit kan met je universeel diagnosestation .

jhl (0) PRO, 14 jaar geleden

Als er dan een terugroepactie geweest is waarom heeft klant dat nooit geweten?
Mijn Brainbee is binnen voor update, ik zal eens proberen de service via diagnose te wissen......

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=GOVA][quote=citroënmonteurtje]jan de 2.2 liter is een Fiat motor[/quote]
De 2.2 Hdi is een rasechte FORD motor.
Fiat heeft deze motor touwens niet, zij hebben de PUMA motor enkel in 74 kW of 100 pk.
De 120 pk of 88 kW bij Fiat is de 2.3 JTD uit het vorig gamma met de distributieriem.[/quote]
mm ik dacht dat de 2.2HDI de Puma was, kenelijk niet (kan gebeuren )

PEUGEOT TR (0) PRO, 14 jaar geleden

de 2.2 is wel degelijk de puma motor en van ford.
resetten van de onderhoudsindicator moet in motorebe EN in instrumentenpaneel gebeuren.
knipperen van diverse dingen in het instrumentenpaneel komt in sommige gevallen voort van een originele radio met telefoon bluetooth ( raar maar waar).indien dit niet het geval is is er een (ingewikkelde) procedure om het instrumentenpaneel te resetten, maar deze ken ik niet uit het hoofd; eerst maar eens de indicator resetten

peugeottechnieker (0) PRO, 14 jaar geleden

Van de week hebben we er ook nog 1 gehad die voor een beurt kwam. Met Puma/Ford motor dus.
Ik heb geleerd dat je de puma motoren in de motor ebe moet resetten en de sofim motor in bsi. Maar ik kan het mis hebben. Wij hadden hem n.l. eerst in de bsi gereset en dan je geeft de test app. de melding dat je hem in de motor ebe moet terugstellen. Maakt ook niet veel uit als het maar niet terug aan gaat zoat de klant weer terug moet komen.
Dat knipperen van het olie druk lampje is een ford bedenksel. De vorige serie transitten hadden dat ook al. Op zich werkt het wel goed want de klant spoed zich naar de garage met een knipperend lampje. Als alleen de de onderhoudssleutel brandt is dat niet het geval.

jhl (0) PRO, 14 jaar geleden

dat is waar PT, klant is wel degelijk in paniek.
Domme vraag maar "ebe" ressetten wat bedoelen jullie daarmee?

GOVA (0) PRO, 14 jaar geleden

Onderhoudsinterval moet gewist worden in instrumentenpaneel + MM. voor de PUMA motoren . Is een berekende waarde naargelang de belasting en rijstijl van de motormanagmentcomputer. Daar die je dus ook te bevestigen dat er een oliewissel is gebeurd.
Onderhoudsinterval moet gewist worden enkel in het instrumentenpaneel voor de sofim 3.0 .
Is hier enkel een teller die afteld van de vooraf ingestelde waarde in het instrumentenpaneel. Hier wordt de teller gereset.
(Ik had me vergist tss BSi en instrumentenpaneel, toen ik het las van PEUGEOT TR viel het frankske)

jhl (0) PRO, 14 jaar geleden

u nog enkel de handleiding vinden hoe je via het instrumentenpaneel moet wissen.........

peugeottechnieker (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik bedoelde eigenlijk ook instrumentenpaneel ipv bsi.
met resetten bedoelen we hier het terugstellen van de onderhoudsintervalindicator.

jhl (0) PRO, 14 jaar geleden

Nergens een handleiding te vinden voor reset

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

kun je hem niet gewoon reseten met de reset knop ?

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

reseten met de Lexia:


Jumper3
Diagnose
instumenten paneel
reseten onderhouds indicator
MMC, Onderhoud reseten oliekwaliteit

jhl (0) PRO, 14 jaar geleden

ik ga morgen eens handmatig proberen en met de Brainbee.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

ok suc6


ik heb het via de lexia handmatig gedaan, eerst in het instrumenten paneel, en dan krijg je de melding dat je in de injectie computer de olie kwalitiet moet reseten bij lijst onderdelen.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

gelukt ?

jhl (0) PRO, 14 jaar geleden

neen bijlange niet. En via dashbord zijn er geen terugsteltoetsen.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

mmm, ook BSI ed gecontroleerd?


Citroën heeft momenteel een terugroep actie hier voor, deze moet met een beurt gecombineerdt worden (update MMC)

teczwolle (0) PRO, 14 jaar geleden

liever de dealer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



nog een tip RTFM
ook hier staat het een en ander in over knipperend olie lampje



maargoed zal het verhullen zoals anderen het hier ook al hebben gedaan


je moet de onderhoudsindicator ressetten in regeleenheid instrumentenpaneel

dit was mn antwoord en hier moet je het mee doen (citaat rijdende rechter)

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

RTFM : hahaha (die ken ik)


tja jan, dan net wat teczwolle zegt ff lang de dealert ... (temisnte jij werkt toch bij VW? )

jhl (0) PRO, 14 jaar geleden

???????????? Wat heeft dit met VW te maken?
Ik zal dit probleem misschien anders eens bij Ford posten daar zal ik misschien precies de juiste uitleg krijgen en geen RTFM, MMM, .....
En daarna bij VW hé

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

ik zou toch bijna zweren Jan dat jij bij VW werkt, maar ik zal wel in de war zijn :)

jhl (0) PRO, 14 jaar geleden

neen bijlange niet. Gewoon garage alle merken.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=jhl]neen bijlange niet. Gewoon garage alle merken.[/quote]
o oke :)

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Boxer of stel zelf een nieuwe vraag.