Hallo allemaal,
ik heb dus een oranje lampje op mijn peugot.
Soms valt het lampje wel eens weg.
ik ben 5x naar de garage geweest om hem uit te lezen/laten repareren.
elke keer was het lampje voor een dag weg en dan kwam hij weer terug.
de auto stottert bij het rijden en kan dan niet hard rijden omdat de auto vreselijk inhoud.
op het moment dat ik mijn auto opnieuw aan en uit zet verhelpt dit 90% van de keren het probleem maar het lampje blijft.
3 verschillende monteurs kunnen niet de oorzaak vinden dus we hebben wat kleinere dingen geprobeerd.
Bougies vervangen EZG klep na laten kijken en schoongemaakt benzine gecheckt ook is de drukpomp nagekeken deze geeft hij aan als foutcode..
eenmaal de druk pomp nagekeken te hebben werd mij verteld dat het niet hier aan lag omdat de druk meer dan prima was en het zonde was dit dure onderdeel te ontvangen. ik heb de auto vandaag gebracht naar een andere garage die gespecialiseerd is in Franse motoren.
Enigste persoon die ik kon vinden met dit probleem moest uiteindelijk een software update doen en toen was het verholpen. lijkt me sterk dat het hier aan zou liggen maarja.
herkent iemand dit probleem ik ben al aardig wat geld kwijt aan het zoeken van het probleem en weet echt niet meer wat ik verder moet... auto heeft pas 60k gereden en heb afgelopen jaren nooit problemen gehad met mijn 508.
Heeft iemand een advies of een idee?
Met vriendelijke groet,
Rick
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat zijn de uitgelezen storingscodes? Feit dat ze steeds terugkomen en de motor steeds in noodloop gaat zegt dat er wel degelijk wat aan de hand is.
Zou de auto bij voorkeur naar een dealer gebracht hebben, maar misschien kan een van de behulpzame dealer medewerkers op dit forum je voorzien van een TSB die bij de foutcodes past.
De druk die de hoge druk pomp levert is ofwel goed danwel fout.
De opmerking "meer dan prima" doet mij vermoeden dat de druk juist te hoog wordt.
Inderdaad tijd om eens bij een dealer een 2nd opinion te vragen.
Doorrijden met dit probleem zal op den duur de dure katalysator vernielen.
die hogedrukpompen zijn niet goed te controleren. als er een foutcode met betrekking tot de brandstofdruk aanwezig is, zul je em helaas gewoon moeten vervangen. ook kan de motor nog inwendig vervuild zijn en of de timing zijn verlopen. advies idd, biedt de auto aan bij een dealer voor diagnose.
Bedankt allemaal voor de reacties!
Ik ben inderdaad net bij de dealer geweest waar die stond (mijn second opinion) er was een expert aanwezig die hardnekkige storingen kan opsporen. Hij gaf de andere monteurs wel te snappen omdat het probleem niet duidelijk was. maar omdat hij dit vaker heeft meegemaakt wist hij de oorzaak snel te vinden en helaas moet de pomp vervangen worden. en zoals jullie hier al melden zit er ook vuil in dus wordt alles schoongemaakt en ben ik 1100,- euro verder..(+ de 700euro van voorgaande keren). het zal wel moeten want ik ben gek op de auto maar toch vind ik een ingreep zoals deze op 60k km wel vreemd. of ligt dit aan mij? ik elk jaar netjes al mijn onderhoud en tank alleen maar 98. ik mag de auto morgen ophalen hopelijk was dit dan wel de juiste oplossing... ik ga jullie op de hoogte houden.
Vriendelijke groet,
Rick
3 jaar
60.000 is wel vroeg ja, maar we hebben het hier over een 9 jaar oude auto met een motor die bekend staat om inwendige vervuiling. Verbruikt ie ook veel olie, of valt dat mee?
3 jaar
dat is waar. nee hij verbruikt niet te veel olie.
3 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 508 of stel zelf een nieuwe vraag.
3 jaar