close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 207: Permanente storing gloeispiralen inhouden motor

Bouwjaar: 2010, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 66

Gisteren bij Citroen dealer geweest om computer uit te lezen"

Opmerkelijke dingen naar voren gekomen.

Probleem (vaak inhouden van de motor, waarbij verbruik omhoog schiet voor een periode van ongeveer 5 km) komt van het regenereren van de DPF volgens de garage. Auto regenereert de DPF nu gemiddeld om de 140 km, daar dat volgens de garage om de 800 zou moeten.

De mate waarin de DPF filter verstop zat konden ze niet uitlezen!?
Misschien toch beter naar de Peugeot dealer gereden?
Wat ze wel konden zien is dat de 'luchtstroom' op 43% stond en dat dat te hoog was (zou normaal op max 30% mogen staan) en kunnen wijzen op een verstopte filter volgens de monteur.

Daarnaast was er nog een verstoring, “Permanente verstoring in de gloeispiralen”. Ik vroeg of dat niet het probleem kon zijn, omdat het er nu op lijkt dat het regenereren lang duurt (5 a 6 km) en of de auto wel warm genoeg wordt om het proces goed te laten functioneren. De monteur gaf het antwoord dat dat niet kon omdat ik altijd lange afstanden rijdt en de auto dan al warm genoeg is en de gloeispiralen daar dan niet meer voor nodig zijn. Wat de storing dan wel inhoud, daar kreeg ik geen antwoord op.

De garage had het al over het bestellen van een nieuwe roetfilter van bijna 600,-
En de zak met Eolyse te laten vervangen. Deze zou lekken volgens de garage (maar zit nog bijna voor 73% vol!).
Ik had ook gevraagd om de auto softwarematig te laten regenereren, maar dat wil ze niet doen (de ervaringen daarmee waren niet goed volgens hen?)

Mijn idee is dat ze niet zeker weten wat er aan de hand is, en daarom maar alles willen laten vervangen. Wat denken jullie?

Eerst de gloeispiralen laten controleren (vervangen)? Toch maar naar de Peugeot dealer gaan?
Zelf de auto proberen te laten regenereren (DPF cleaner toevoegen) en een hal uur op 3000 RTM rijden op de snelweg? DPF laten reinigen bij specialistisch bedrijf? Of DPF laten uitschakelen\verwijderen? Of nieuwe DPF?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties!

Geplaatst door

Toine.v (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ga maar naar de Peugeot dealer, want dit schiet niet op.
Met Peugeot gespecialiseerde apparatuur kan men verder in het systeem kijken.

Hans4040 1300
badge vip badge

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.