auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 205: Peugeot 205 1.9 gti dkz geen ontsteking

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.9 gti dkz

Goedendag,

Ik heb thuis een peugeot 205 1.9 gti met het motor type dkz (xu9jaz als ik het goed heb). Nu heb ik het probleem dat hij niet wilt starten, dit doordat er geen vonk is. Ik heb al wat onderdelen vervangen die ik heb liggen zoals:

BDP-sensor
Ontsteking versterking plaatje
Bobine
Verdelerkap gecontroleerd
Andere bougies

Het vreemde is dat ik voor de bobine gewoon 12v heb. Dus dit wil zeggen dat er spanning is, volgens mij ligt het dan aan alles hierna. Zoals: bdp, versterkingplaatje, verdelerkap etc.

Met vriendelijke groet,

Roel

Geplaatst door

roeltjuh4 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Roel,
je kunt wel 12v hebben op de bobine,maar het gaat erom of de bobine ook schakelt. Op een van de aansluitingen krijg je spanning vanaf contact,aan de andere kant moet het knipperen tijdens starten (proeflampje).
Verder alle zekeringen ok? Massa ook goed?

maarten4874 0
badge

12 jaar

[quote=maarten4874]Roel,
je kunt wel 12v hebben op de bobine,maar het gaat erom of de bobine ook schakelt. Op een van de aansluitingen krijg je spanning vanaf contact,aan de andere kant moet het knipperen tijdens starten (proeflampje).
Verder alle zekeringen ok? Massa ook goed?[/quote]
als ik de sterker van de bobine haal heb ik 4 draden. 2 dikke rode, en 2 licht grijze.
1 van die rode staat 12 volt, en 1 van die grijzen gaat volgens mij naar de toerenteller. Op die voor de toerenteller staat 12 v vanuit de bobine kan dit? Hoe bedoel je dit knipperen? Ik heb alleen mijn motor management kabel boom erin zitten.

roeltjuh4 0

12 jaar

Je hebt zowel voor als achter de bobine 12 volt ? Dat kan,dat betekend dat min bobine niet aan massa gelegd wordt door de het ontstekings moduul. Er kan dus geen stroom door de primaire spoel van de bobine vloeien. Dus heb je zowel voor (+) de bobine als na de bobine(-) 12 volt. Als het ontstekings moduul de - bobine aan massa legt dan dan heb je daar 0 volt. Tijdens het starten en draaien van de motor wordt de bobine dus telkens aan massa gelegd door door het ontstekings moduul. Als je dan met een proeflampje op de min van de bobine meet moet deze knipperen. Zo dat was een lesje electro. Nu even meten en meten is weten !

PT nieker

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.