Peugeot 205: Peugeot 205 start niet met koud weer (wel stroom genoeg)

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1i

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn peugeot 205 1.1i
Vanmorgen wou deze absoluut niet starten, stroom is er genoeg aanwezig startmotor gaat dan ook vlot rond.
Nu is dit probleem de laatste weken al vaker voor gekomen.
Als ik het nu vanmiddag weer probeer start deze zo weer.
Wat kan het probleem zijn?
Iets met een verkeerd werkende choke, of een temperatuur sensor die zijn werk niet doet?

Wie herkend dit probleem?

Alvast bedankt.

René

René Dankelman

Geplaatst door René Dankelman (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 205? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

jan T (30) PRO, 14 jaar geleden

nou van dat jaar tal was de temperatuur weergave niet goed.
toen der tijd monteerde we een weerstand tussen de stekker en de temperatuursensor.
deze was blauw.
ik weet niet of deze er bij jou op zit.
dit probleem treed alleen op als het onder nul is en bij de eerste start.

groetjes jan.

René Dankelman (0), 14 jaar geleden

Gistermiddag wou de auto dus wel in 1 keer weer starten zoals voorspeld.
Ik ga vanavond even de temp sensor vervangen, de aansluiting die erop zit, ziet er
niet al te fijn meer uit.
Het is toch de sensor die aan de voorzijde van het blok, die bovenop het thermostaat huis zit?
De sensor die hier nu zit is rood/roze van kleur heeft 1 aansluiting (geen bosch verbinding), en zit met schroefdraad in het huis.

René Dankelman (0), 14 jaar geleden

Ik heb net de temp sensor vervangen, diegene die op het thermostaathuis zit, maar nu zie ik net dat schuin aan de onderzijde van het thermostaathuis
ook een sensor zit, met aansluiting Bosch, heb ik nu de verkeerde vervangen?
Wie weet raad?

Alvast bedankt

jan T (30) PRO, 14 jaar geleden

je moet de sensor voor an hebben maar een nieuwe sensor is niet de oplossing er moet als het dat is een weerstand tussen.

groetjes jan.

René Dankelman (0), 14 jaar geleden

[quote=jan T]je moet de sensor voor an hebben maar een nieuwe sensor is niet de oplossing er moet als het dat is een weerstand tussen.

groetjes jan.[/quote]
Ik snap niet helemaal waar die weerstand dan voor nodig is zou je mij dat uit kunnen leggen, hij heeft het altijd prima
zonder weerstand gedaan, alleen nu de laatste weken niet met die kou. (vvorgaande jaren geen probleem gehad)
Ik ben op internet aan het speuren, en kom zoal tegen dat de sensor een de achterzijde thermostaathuis met bosch aansluiting juist van het motormanegement is en die ik nu vervangen heb (bovenzijde thermostaathuis) dat die van dashboard sensor is?

Alvast bedankt.

jan T (30) PRO, 14 jaar geleden

die wwerstand was bij de eerste serie er voor om de computer door tegeven dat hij warmer was.
zat deze er niet op dan ging hij onder de 0 graden verzuipen hij sloeg niet aan.
dat lukte dan alleen door de stekker van de verstuiver unit tehalen en plank gas starten.
dan stekker op en starten dan stekker eraf tot dat hij aansloeg.
met deze weetstand was dat probleem er niet.
later is het regelapparaat veranderd.
zou kunnen dat die van jou vervangen is.
dan zal het een andere oorzaak moeten zijn waarom hij koud slecht start onder nul.
maar daar de klacht me bekend voor kwam van toedertijd was dat mijn insteek.

groetjes jan.

    Weet iemand de waarde van de weerstand die je moet plaatsen als je dit probleem hebt? Ik heb namelijk dit probleem al het andere is goed en werkt naar behoren. Ik kan alleen nergens vinden wat de waarde van de weerstand moet zijn of welke modificatie hiervoor nodig is.
    Groetjes Martien. - martienjans (0), 2 jaar geleden

René Dankelman (0), 14 jaar geleden

Ik heb net de temperatuursensor Type Bosch 0 280 130 029 eruit gedraaid en getest in water er komen de volgende waardes uit:
50 graden 800 Ohm
40 graden 1,129 Ohm
30 graden 1,607 Ohm
10 graden 3,500 Ohm
2 graden 5,330 Ohm
-10 graden 6,540 Ohm
-13 graden 8,000 Ohm

Bosch geeft voor deze senor de volgende waardes op:

50 graden 834 Ohm
40 graden 1,175 Ohm
30 graden 1,707 Ohm
10 graden 3,792 Ohm
0 graden 5,896 Ohm
-10 graden 9,397 Ohm

Kan het verschil in waardes met wat ik gemeten heb en wat Bosch opgeeft de startproblemen bij koud weer veroorzaken?

Alvast bedankt

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Die waardes zijn wel zijn, zie ook :

[url=http://img97.imageshack.us/i/83371884.pn...][img]http://img97.imageshack.us/img97/3386/83...[/img][/url]

René Dankelman (0), 14 jaar geleden

Even een update,

Het probleem doet zich nu voor het eerst ook voor met wamer weer en als de motor warm is.
het is dus niet altijd een probleem soms is dit het geval.

De auto is dan alleen te starten door vol gas te houden en even door te starten.
Als deze 1 keer loopt is er niks vreemds te merken.

Voor mij is dit een raadsel, maar de techneuten onder jullie weten hier misschien raad mee.

Alvast bedankt.

René Dankelman (0), 14 jaar geleden

Probleem deed zich nog sporadisch voor, auto moest binnenkort voor apk en mankeerde nogal wat aan, inmiddels de auto ingeruild tegen slooppremie voor een peugeot 107.
De 205 is inmiddels al gesloopt.

jan T (30) PRO, 14 jaar geleden

nou dan hoop ik dat je veel plezier van je nieuwe wagen hebt.

groetjes jan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum