Peugeot 206 + 2010: peugeot 206 + 2010 1.4 loopt stationair op 3.5 cilinder

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Benzine, Motorcode: KFW, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

wanneer de auto koud is en versneld staionair draait nog geen probleem.
wanneer hij warm is loopt hij stationair niet lekker en valt na langere tijd stationair draaien in de motorstoring daaruit bleek
dat er overslag was op de 2e cil .
bobine en bougies vervangen gasklephuis schoon gemaakt maar 0 resultaat helaas.
compressie gemeten alle cil 11,5 bar alleen cil 3 had 8,5 bar.
volgens garagist is 8,5 bar voldoende ,
ik zelf twijfel hier over.
auto rijd verder prima 130000 km op de teller

peekstra

Geplaatst door peekstra (55) , lid sinds 1 maand geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206 +? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

1 maand geleden - kaleido 1

De afwijking van cil. 3 tov de andere cil. is vrij fors lijkt me.
Heeft de garage ook een lektest uitgevoerd om uit te zoeken waar de compressie blijft ?
Klepspeling nokkenas gecontroleerd ?
Inwendige vervuiling gecontroleerd?

1 maand geleden - harry4203

Zou andere garage zoeken.

1 maand geleden - peekstra

voor de duidelijkheid ik ben bij de garage geweest voor de motorstoring eruit halen en uitlezen.
werkzaamheden en de compressie heb ik zelf gemeten met koude motor omdat de bougies er toch uit waren .
en met een beetje olie op de zuiger was de compressie goed .
deze motoren lopen toch zelden kapot dacht ik ,koppakking is wel een gevoelig punt.
ik vind het ook een vrij groot verschil .
we zien het nog even aan auto rijdt zoals gezegd prima verder alleen niet te lang stationair laten draaien ,want dan valt hij in motorstoring en loopt hij ook niet lekker meer .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 + of stel zelf een nieuwe vraag.