close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206 + 2010: peugeot 206 + 2010 1.4 loopt stationair op 3.5 cilinder

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Benzine, Motorcode: KFW, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

wanneer de auto koud is en versneld staionair draait nog geen probleem.
wanneer hij warm is loopt hij stationair niet lekker en valt na langere tijd stationair draaien in de motorstoring daaruit bleek
dat er overslag was op de 2e cil .
bobine en bougies vervangen gasklephuis schoon gemaakt maar 0 resultaat helaas.
compressie gemeten alle cil 11,5 bar alleen cil 3 had 8,5 bar.
volgens garagist is 8,5 bar voldoende ,
ik zelf twijfel hier over.
auto rijd verder prima 130000 km op de teller

Geplaatst door

peekstra (145)

al 5 maanden lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De afwijking van cil. 3 tov de andere cil. is vrij fors lijkt me.
Heeft de garage ook een lektest uitgevoerd om uit te zoeken waar de compressie blijft ?
Klepspeling nokkenas gecontroleerd ?
Inwendige vervuiling gecontroleerd?

kaleido 1 6850
badge vip badge

5 maanden

Zou andere garage zoeken.

harry4203 2650
badge vip badge

5 maanden

voor de duidelijkheid ik ben bij de garage geweest voor de motorstoring eruit halen en uitlezen.
werkzaamheden en de compressie heb ik zelf gemeten met koude motor omdat de bougies er toch uit waren .
en met een beetje olie op de zuiger was de compressie goed .
deze motoren lopen toch zelden kapot dacht ik ,koppakking is wel een gevoelig punt.
ik vind het ook een vrij groot verschil .
we zien het nog even aan auto rijdt zoals gezegd prima verder alleen niet te lang stationair laten draaien ,want dan valt hij in motorstoring en loopt hij ook niet lekker meer .

peekstra 145

5 maanden

Cilinder 3 van welke kant geteld, vliegwiel of distributie? 8.5 niet ok en verschil met overige cilinders te groot om mooi stationair te lopen. Werd de klepspeling al eens nagekeken?

Mitchwell 105

3 maanden

hallo het is cil 3 vanaf de distributie kant gezien ,
dacht dat er hydraulische stoters inzaten?

peekstra 145

3 maanden

vaak dit probleem gehad bij dit type TU3 motoren.
er is dan een lek in de koppakking tussen cilinder 2 en 3

ferryherry 240

3 maanden

ok bedankt tot zover.
worden de kleppen wel hydraulisch gesteld?

peekstra 145

3 maanden

Het is een 8klepper en de kleppen kunnen met hand worden gesteld. In 0.2. Uit 0.4 bij koude motor.

ferryherry 240

3 maanden

ok bedankt voor de info

peekstra 145

3 maanden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 + of stel zelf een nieuwe vraag.