auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 307: Peugeot 307 trekt naar rechts

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.4 HDI

Onze peugeot 307 trekt sinds een tijd heel erg naar rechts. Sinds ik van winterbanden naar zomerbanden ben gegaan, is het heel erg. Met de winterbanden trekt langzaam naar rechts. Zomerbanden, wanneer je het stuur los laat zit je ook al in de berm.
bij 50 a 60 km trilt het stuur ook licht.

De volgende zaken is naar gekeken:
Banden/velgen zijn uitgebalanceerd
Auto is uitgelijnd.
Toplager van de schokbreker is vervangen
Stuurkogels zijn vervangen
Remmen zitten ook niet vast.
Draagarm is recht. rubbers zijn in orde.
Stuurhoes is niet kapot

Iemand een ide wat het nog meer kan zijn?

Geplaatst door

mm1982 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heb je al geprobeerd de voorbanden en achterbanden te wisselen en/of van links naar rechts (laatste is alleen mogelijk als er outside op de band staat en dus niet richitng gevoelig zijn)

Dat hebben wij inderdaad ook al geprobeerd. Zowel voor met achterwiel als links en rechts. Winterbanden zitten ook op andere velgen.

mm1982 0

11 jaar

Dit hebben wij inderdaad al geprobeerd. Voor en achter banden maar links en rechts

mm1982 0

11 jaar

en vier andere banden/velgen naast de winterbanden

tevens wanneet trekt hij naar rechts
met remmen, met gasgeven of met constant rijden
met constant rijden is het of een rem die aanloopt, band/velg of uitlijning

heb al diverse keren gezien dat er uitgelijnd is maar achteraf blijkt dat de auto niet goed uitgelijnd was

Auto trekt constant naar rechts, lage snelheid beetje, rij je rond 100 of harder dan kun je de stuur niet loslaten. Zo erg is het dan.
Rem is goed los, tenminste remschijf draait goed door. Ik heb de rechtervelg vervangen door de reserve velg, dit leverde ook geen verbetering op.
Ook heb ik wat geprobeerd met de luchtdruk in de banden. links op 2.0 gezet en rechter gewoon op 2.4, om te kijken of dan nog naar rechts trekt.
Dit was ook het geval.

mm1982 0

11 jaar

zit er esp op de wgen

Hydraulische of electronische stuurbekrachtiging ?

kaleido 1 7445
badge vip badge

11 jaar

Electronische stuurbekrachtiging. Voor zover ik weet zit, er geen ESP op de auto.

mm1982 0

11 jaar

Stuurhuismidden calibreren , indien mogelijk ?

kaleido 1 7445
badge vip badge

11 jaar

@hierboven
dat heeft weinig nut
op deze auto zit een electrisch/hydraulische stuurbekrachting
een electrische pomp zorgt voor hydraulische druk. deze zakt af bij hogere snelheden en is constant gelijke druk. heeft 1 vast toerental.
deze gaat naar een normaal hydraulisch stuurhuis.

verder je moet ook niet de stuur los laten.
als ik dat bij elke auto doe zit ik met elke auto in de berm
probleem is dat de weg naar rechts afloopt.
je moet 100% vlakke weg hebben waar je het pas kunt testen.
zelfs dan als je stuur los laat dan gaat hij toch ligtjes een kant op trekken

je moet de stuur met 2fingers vasthouden en kijken of je geen coriseerende stuurbeweging moet maken.
als je dat lukt met 2 fingers dan valt het mee en kan het goed zijn, kan ik van hieruit niet zien of voelen/beoordelen.


mijn advies probeer 4 andere banden/velgen
heb keer gehad dat een auto verkocht was en constant in stuur trok. je moest de stuur echt vast houden. omdat we exact de zelfde velgen hadden liggen met de juiste bandenmaat onder
die geprobeerd en was perfect, reed recht
op de wagen lagen goedkope banden niet met het beste profiel dat wel. maar toch aardig nieuw
als je banden moet kiezen kies dan altijd voor a-merk banden en eigenlijk voor michelin.
michelin zijn de beste banden die je kunt hebben en minste elende mee hebt, continental en pirelli zie ik steeds problemen naar voren komen.
met michelin banden niet.
heb het dan wel over alle mogelijk denkbare banden maten in het algemeen.

Inmiddels ook de rechter draagarm vervangen, wat ook niet heeft geholpen.
Echter ik had tijd terug de rechter voorwiel met rechter achterwiel verwisseld en niet rechtsvoor met linksvoor wat hier wel werd vermeldt om te testen. (Dit had ik niet gedaan omdat de banden een rijrichting hebben) Banden zijn vredestein sporttracs 3.
Afgelopen week dit toch maar eens gedaan en ja hoor de trekt nu naar links. Ik heb er dus ook maar 2 nieuwe voorbanden onder laten zetten. Maar nu is het getrek aanzienlijk minder, maar nu doet hij het soms weer naar rechts. Heel vreemd maar waar.

mm1982 0

11 jaar

Hallo,

Is hier inmiddels al een oplossing voor gevonden? Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Bij mij trekt ie naar links en rechts.

Wat ik er allemaal aan heb gedaan:
- Nieuwe banden
- Laten uitlijnen
- Banden gewisseld (andere banden)
- Banden van voor en achter gewisseld (toen was het even minder)
- Tijdje later begon ie toch meer te trekken
- Remmen nagekeken
- 2 nieuwe banden eronder omdat er 2 schuin afgesleten waren en de keuring niet doorkwamen
- Hij bleef naar rechts trekken
- Weer banden voor en achter gewisseld (toen werd het erger)
- Opnieuw laten uitlijnen en ook veerpoot gecorrigeerd, probleem bleef, was wel minder geworden
- Getest met handrem, gewoon remmen, heeft soms invloed soms niet
- Bandenspanning is goed

Hij doet het voorname bij gas geven en gas loslaten.
Ik kan wel sturen met één vinger, maar dan moet ik wel echt kracht zetten.
De ene keer rijdt ie meteen zowat de berm in, de andere keer gaat ie eerst een stukje rechtdoor en dan pas de berm in.
Wat apart is, is dat hij meestal naar rechts trekt, maar soms ook naar links.

Iemand nog tips?

Groetjes,
Danique

Dnike159 0

9 jaar

Ik heb dit probleem ook gehad, na lang zoeken bleek het in mijn geval in de pennen te zitten waar de remklauw mee gemonteerd zit en deze geleid. In een van deze pennen ( onderste ) zit een uitsparing, hier zit een rubberen hoesje opgeschoven om trillingen op te vangen denk ik. Dit hoesje was opgezwollen door het vet wat in de geleidebus zat. Hierdoor kwam de klauw aan de rechterzijde aan de onderzijde soms niet helemaal goed terug en bleef dus lichtjes hangen in de geleidebus. Dit was bijna niet te merken en leek in eerste instantie goed maar na het bijsnijden van dit rubbertje met een stanleymesje was het probleem volledig verdwenen dus heb ik hier nieuwe rubbertjes op gezet. Tip! Spuit geen siliconenspray of wd40 op de pen met het rubbertje want dit veroorzaakt juist het opzwellen. Ik hoop hier veel mensen mee te helpen en het onnodig vervangen van onderdelen te voorkomen.

Peugeot 307 0

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.