Ik ben eens aan mijn eigen Peugeot begonnen...
Er moesten 2 verstuivers uit.
1 omdat de bout van het nokkenasdeksel onder de verstuiver olie lekte
De andere omdat de verstuiverpakking lekte
Ik heb gemerkt dat rond de verstuivergaatjes een korstje zit en vraag me af wat de oorzaak hiervan is.
Hij rijdt enkel op Diesel van ESSO omdat ik hiermee de miste problemen qua rook, lawaai e.d. heb.
Elke 15.000Km gaat er nieuwe olie op (5w40)
Ik trek regelmatig goed door :)
Dit soort van aanslag heb ik nog niet gezien in mijn ondertussen 14j carrière :s
Iemand die wat uitleg kan geven of doorverwijzen naar een pagina over verstuiverproblemen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
sorry foto's zijn niet scherp genoeg om een juiste oordeel te kunnen doen
maar wat roetaanslag zit er vaker op.
je merkt daarvan totaal niks met het rijden
je moet het zelfde zien als een bougie, nieuw zien ze er schoon uit. maar als je ermee rijgt wordt het witte issolator toch bruinig en de massa electroden komt wat vuil op te staan
nogmaals op foto kan ik zo niet duidelijk zeggen of het normaal is of niet
De foto's zijn inderdaad van mindere kwaliteit.
Bij alle 4 de verstuivers zijn de gaatjes wel vrij maar zit er een rood-bruin korstje rond de gaatjes.
Ik weet dat dit zeker een invloed heeft op de inspuiting, verbranding, motorprestaties, uitlaatgassen,....
Ik heb zo'n vermoeden dat ik de oorzaak moet gaan zoeken bij de EOLYS
Dit had ik nog nooit gezien.
Wat ik wel tegenkom zijn verstuivers die gesmolten of zijn of helemaal onder de zwarte roet zitten
Ik kan bevestigen dat ik er goed aan gedaan heb om de andere 2 verstuivers ook eens te uit te bouwen en te reinigen.
Mijn auto rookt veel minder! :)
zou goed kunnen durf zo niet te zeggen aan de hand van de foto's
maar is het geen 1.6hdi
als ik het verhaal lees en de foto's zie zijn het volgens mij eerder een 1.6
want daar wil het voorkomen dat de verstuiver olie lekt via de tapeindjes en ook dat de brandplaatjes niet goed afdichten waardoor hij diesel/uitlaatgassen lekt
komt ook goed uit met het verhaal dat er elke 15dkm olie wordt ververst
bij de 2.0hdi is de interval 30dkm en bij de 1.6hdi 20dkm
officieel wordt daar wel 5w30 aangeraden
er mag naar mijn weten allebei in maar advies blijft voor elke hdi 5w30
enige keer dat ik problemen heb gezien met deze verstuivers waren omdat ze niet heel eruit waren gekomen
verder nog nooit problemen mee gehad
Die 1.6HDI ken ik maar al te goed :s .
Daarom dat ik met een 2.0HDI (RHR) rijdt.
En ik doe wel degelijk een klein onderhoud elke 15.000Km en elke 30.000Km doe ik er ook alle filters bij.
Ik heb mijn verstuivers wel al eens moeten laten vervangen bij een officiële Peugeot dealer omdat mijn motor onstabiel draaide op traagloop.
Daar hebben ze de verstuivers te hard aangetrokken waardoor ik nu een lek had. Het was duidelijk te zien aan dat langs de onderkant van het brandplaatje roet kon ontsnappen.
Ik heb deze namiddag een rit van 80Km te doen (zonder vrouw en kids). Zal hem eens goed testen en FAP eens lekker laten regenereren op de autosnelweg :)
Ik ga het topic nog even open laten. Misschien dat er ergens een forumlid is dat me een uitleg kan geven van die korstjes aan m'n verstuivers aan de hand van mijn (slechte) foto's en uitleg
Alleszins al van harte bedankt!
Fijn toch die egr systemen. Die vervuilen de motor ook lekker.......
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar