close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406: Peugeot 406 injectoren werken niet

Bouwjaar: 1996, Brandstof: LPG, Motorcode: XU7JP4

De injectoren spuiten geen benzine in. Bij contact aan staat er accuspanning (12 volt) op. Vanaf pen 17 van de motorcomputer komt ook 12 volt en dit blijft constant bij het starten. Nu vraag ik mij af hoe ik erachter kom wat het probleem veroorzaakt (en dus kan oplossen).
Kan het probleem in de motorcomputer zitten?

Geplaatst door

Prutser Kris (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dat je 12 Volt meet aan beide zijden van de injector is redelijk normaal.
Meet je met de injectors aangesloten? Dan meet je de aangevoerde spanning die door de injector gaat en geen aarde heeft.
Meet je met alle injectors-stekkers losgenomen? Dan meet je een zogenaamde "pull-up" in de ecu. Dat is normaal en wordt gedaan om storingen te onderdrukken.

Heb je tijdens starten wel vonk? Zo niet, dan is de krukasgever (Bdp-sensor, toerentalsensor) de eerste verdachte.

Alternatief: Motor-computer laten uitlezen door de dealer.

oldford 0
badge

15 jaar

Ik moet er nog even bij vertellen dat ik het motorblok vervangen heb (vorige blok was slecht) en in eerste instantie geen spanning had op mijn brandstofpomp en bobine. Dit was opgelost door op pen 10 van het dubbelrelais aarde te zetten (had dus geen goede aarde). Hij vonkt dus wel (met startpiloot geeft ie wel wat klappen), maar de injectoren geven geen brandstof (met brandstofrail en injectoren los tijdens starten geen zuchtje benzine). In de brandstofrail staat wel benzine (injectoren losgehaald). De injectoren zijn ook gereviseerd en hebben op het vorige blok gewoon gefunctioneerd.
Kan het komen doordat er nog een massa niet aanwezig is (moet ie krijgen van pen 37 van de ecu). Het is trouwens een Bosch MP 5.1.1 systeem.
Ik vind het lastig te begrijpen dat er wel een spanning staat op de losse stekkers, maar het geheel niet functioneert. Logisch denkend zou ik zeggen dat de ecu niet de pulserende massa geeft, maar alleen constant.
Ik hou het even in mijn achterhoofd om de ecu uit te laten lezen (kom 1 keer per week/2 weken bij mijn auto).

Prutser Kris 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.