Geachte allemaal,
Het volgende probleem;
Ik sta voor het stoplicht en de motor valt uit. Ik herstart de auto en ruik een "brandluchtje". Ik zet de auto af en zet hem aan de kant.
Het brandluchtje komt uit de zekeringkast onder de motorkap.
Ik zie dat zekeringnummer 24 kapot is, volgens het boekje:
10 A - Elektr. eenheid injectie, dubbelrelais, relais dieselmotor, snelheidssensor, voorgloeimodule, sensor water in brandstof, elektronische eenheid diesel.
Een aantal malen een nieuwe zekering erin gestopt, blijft er uitklappen, zodra ik de motor start. Accu een half uur losgekoppeld, hetzelfde probleem.
Dus help !
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Gezien het feit dat dit een benzine auto is, vervallen de meeste beschrijvingen bij de zekering.
Blijft over Elektrische eenheid injectie of te wel de motor-computer.
Mogelijk zit er nog meer op deze zekering, zoals de verwarming van de lambda-sonde en de voeding voor injectors en bobine.
Ergens heb je een kortsluiting. Is er wat te zien aan de bedrading bij de injectors of de bobine of de lambda sonde?
Je zegt zekering klapt er uit bij starten. En wat gebeurt er als je het contact aan zet en gewoon wacht en niet start?
Gaat het motorlampje (als je dat hebt) branden? Hoor je de brandstofpomp even?
Volgens mij was veel de telleraandrijving de oorzaak, trek daar de stekker eens af en probeer het nog eens
[quote=oldford]Gezien het feit dat dit een benzine auto is, vervallen de meeste beschrijvingen bij de zekering.
Blijft over Elektrische eenheid injectie of te wel de motor-computer.
Mogelijk zit er nog meer op deze zekering, zoals de verwarming van de lambda-sonde en de voeding voor injectors en bobine.
Ergens heb je een kortsluiting. Is er wat te zien aan de bedrading bij de injectors of de bobine of de lambda sonde?
Je zegt zekering klapt er uit bij starten. En wat gebeurt er als je het contact aan zet en gewoon wacht en niet start?
Gaat het motorlampje (als je dat hebt) branden? Hoor je de brandstofpomp even?[/quote]
Voor zover ik weet heb ik nergens kortsluiting. Ik heb niets electronisch vervangen of zoiets gedaan. Als ik heb op contact zet springt de zekering al. Brondstofpomp loopt gewoon. Stekker heb ik nadat ik stop was gevallen wel even los gehaald en later weer vastgeklikt, daarna heb ik de accu weer aangesloten.
Het -STOP- ding brandt, Het sleutel lampje brandt.
14 jaar
[quote=oldtimer]Volgens mij was veel de telleraandrijving de oorzaak, trek daar de stekker eens af en probeer het nog eens[/quote]
En waar zit die precies ?
14 jaar
op de versnellingsbak achteraan waar de aandrijfas voor het rechterwiel eruit komt
[quote=oldtimer]Volgens mij was veel de telleraandrijving de oorzaak, trek daar de stekker eens af en probeer het nog eens[/quote]
Dat klopt.
De kabeltjes waren verschroeid en maakte contact met elkaar. Stekker uitgetrokken en de auto loopt en schakelt weer.
Straks een nieuwe bestellen en dan komt alles goed.
Dank u wel !
14 jaar
[quote=oldtimer]Volgens mij was veel de telleraandrijving de oorzaak, trek daar de stekker eens af en probeer het nog eens[/quote]
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar