De motor heeft 186.000km gedraaid.,
Oliepeil was zojuist nèt boven het minimum.
Er is twee weken terug even naar Düsseldorf gerden met de snelheis van 190km/h. Heeft dit invloed kunnen hebben op de pomp?
Of is er ergens anders iets wat stuk gaat en bekent is bij deze type`s auto`s.
Als de motor afgezet wordt dan hoor je het geluid ook even duidelijker uit-tikken.
Heeft iemand hier ervaring mee !!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Krukas-poelie die bezig is kapot te gaan? Meestal kun je dit herkennen door roest-sporen rond deze poelie op distributiedeksel e.d.
[quote=hans4074]Krukas-poelie die bezig is kapot te gaan? Meestal kun je dit herkennen door roest-sporen rond deze poelie op distributiedeksel e.d.[/quote]
Hallo Hans 4074,
Is dit de poelie waar ook de distributie aanvast zit ?? of zit de distributie ergens binnenin ??
Kan ik deze Krukas-poelie zien als ik de bodemplaat verwijder ??
Wat gebeurt er als deze eraf loppt / slaat ????
Mijn dochter rijdt er namelijk elke dag mee!
14 jaar
Dat is de poelie van de multi-riem, dus voor de auto staande aan de linker zijkant van de motor.
Deze poelie heeft een trildemper"mechanisme" en dit "mechanisme" gaat wel eens defect. Het begin van het defect gaan is dan te herkennen aan de rondgeslingerde roest-sporen en bijgeluiden (rammelen) die na verloop van kilometers steeds erger worden. Poelie eenmaal helemaal kapot, dan loopt de multiriem eraf, dus geen dynamo, stuurbekrachtiging en indien aanwezig, geen airco meer. In het ergste geval kunnen er metaal-stukken van de poelie tussen de distributie terecht komen.
Je kunt het zien als je de onderplaat verwijderd, maar eventueel langs bovenzijde met genoeg licht zou je de roest-sporen ook moeten kunnen zien. Anders even langs een duitse of nederlandse dealer.
[quote=hans4074]Dat is de poelie van de multi-riem, dus voor de auto staande aan de linker zijkant van de motor.
Deze poelie heeft een trildemper"mechanisme" en dit "mechanisme" gaat wel eens defect. Het begin van het defect gaan is dan te herkennen aan de rondgeslingerde roest-sporen en bijgeluiden (rammelen) die na verloop van kilometers steeds erger worden. Poelie eenmaal helemaal kapot, dan loopt de multiriem eraf, dus geen dynamo, stuurbekrachtiging en indien aanwezig, geen airco meer. In het ergste geval kunnen er metaal-stukken van de poelie tussen de distributie terecht komen.
Je kunt het zien als je de onderplaat verwijderd, maar eventueel langs bovenzijde met genoeg licht zou je de roest-sporen ook moeten kunnen zien. Anders even langs een duitse of nederlandse dealer.[/quote]
Hallo Hans,
Ik ben met de wagen naar de dealer in nederland geweest en hebben ( jawel zonder kosten ! ) deze op de brug onderzocht.
Er is geconstateerd dat er èèn van de spanrollen het wat zwaarder heeft en mocht deze echt stuk gaan dan laat deze dat weten door nog veel meer geluid te maken.
Ze hebben mij gerust gesteld dat het niet de distri. was en de door u bedoelde poeli, deze was namelijk nog in goed staat.
Het advies was om gewoon door te rijden, anders zouden ze toch vele andere onderdelen moeten vervangen om het juiste eruit te kunnen halen, en dat zou erg prijzig kunnen worden.
Ze hebben zelfs met een stethoscoop geluisterd om deze te kunnen vinden, maar dat is niet gelukt.
We rijden nu weer een paar dagen verder en horen eigenlijk nog steeds het zelfde, het is niet erger geworden.
M.v.g.
14 jaar
Hou wel in de smiezen dat als de multiriem gaat er ook een kans is dat de distributie vast loopt. Kan is klein maar gevolgen zullen groot zijn. Ik zou er niet al te lang meer mee wachten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar