👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Ik heb een probleem met het doormeten van het inspuitsysteem/bedrading van 406 met 1.8 16-V motor (oud type). Regeleenheid is van Sagem en ik wil een aantal zaken meten m.b.t. signalen. Alleen in boek Olyslager bouwjaar tot 1997 worden alleen de Bosch systemen beschreven met de bijbehorende waardes per sensor. De regeleenheid van Sagem is anders qua pinbezetting. Wie heeft correct schema / tekening pinbezetting in connector. (Naar ik begrepen heb zijn de sensoren en waardes wel gelijk aan die van het Bosch systeem. Natuurlijk kan ik elke draad volgen maar een schema is gewoon handiger/sneller.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vraag zelf maar opgelost, heb nu de schema's uit een Peugeot werkplaatshandboek gehaald en probleem opgelost.
P.S. had probleem met kort inhouden van motor(vooral als deze net op bedrijfstemperatuur kwam), na doormeten signalen nog niets gevonden maar omdat luchtinlaatdruksensor naar mijn mening de boosdoener was deze gedemonteerd. Tijdens demonteren sensor kwam wat olie mee dat waarschijnlijk via carterventilatie daar terecht is gekomen. Omdat deze sensor aan de onderkant van het inlaatspruitstuk is gemonteerd kan deze olie binnen in de sensor komen, waardoor deze een verkeerde waarde kan geven.(weerstand was namelijk wel OK).
Na vervangen sensor is probleem tot nu toe niet meer teruggekomen (was voor reparatie vrijwel iedere rit merkbaar)en motor reageert stukken beter bij accelereren. Misschien was schoonblazen sensor ook genoeg geweest.
Toch bedankt voor je terugkoppeling.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar