close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406 20-16v: Trillende koppeling

Bouwjaar: 1999

Als mijn motor warm is dan trilt de koppeling hinderlijk tijdens het wegrijden in de 1e versn. en achteruit

Toen ik de wagen pas had was het nog veel erger toen heb ik de koppeling vernieuwt dus nieuwe plaat drukgroep en druklager, toen was het even weg maar nu trilt hij weer na ong 40000 km maar het is niet meer zo erg als voorheen.

Heef iemand een oplossing voor dit probleem


Tevens wil ik mijn motor iets sneller stationair laten lopen kan dit?

De auto is v.v. LPi van vialle

Geplaatst door

Hans4032 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Toerental wordt door de Injectiecomputer geregeld,en is niet te wijzigen.Wat betreft de koppeling heb je waarschijnlijk geen originele onderdelen gebruikt en daar komt nu dit probleem van.Jammer maar opnieuw proberen.

oldtimer 0
badge

20 jaar

Oldtimer, ik begrijp dat jij als ambassadeur van de importeur originele onderdelen warm aanbeveelt. Ik begrijp echter niet waarom OEM-onderdelen van bijvoorbeeld LUK of Sachs slechter zouden moeten zijn dan de originele. Wellicht kan jij met dat toch een keer echt duidelijk maken.

v.g. Jan

Audifreak763 0
badge

20 jaar

Het verkrijgen van de onderdelen viel niet mee men zij dat ik een turbo had, maar deze zit er echt niet op.
Na het door geven van alle nummers die nog te lezen waren kreeg ik toch de juiste onderdelen Valeo wel te verstaan dit waren exact de onderdelen (merk en type) die er ook uit kwamen.
En volgens kenners schijn dit nog beter te zijn dan sachs.
Luk is ook een heel goed merk want met mijn vorige auto (opel) heb ik hier toch 350000 km mee gedaan zonder problemen.

Maar goed ik heb nog eens de oude onderdelen goed bekeken en ik denk toch dat het aan het merk peugeot ligt want de afdruk van het druklager op de drukgroep zit behoorlijk uit het midden, dit vind ik opmerkelijk!

Maar ik denk dat ik hier maar mee moet leren leven

Oh ja, kan het toerental niet via de testapp. bij de dealer worden gewijzigd.

Mt,vr,gr Jan

Hans4032 0

20 jaar

Nee dat is geprogrammeerd in het vaste geheugen van de computer.
En Jan, ik ben ook alleen maar gewoon monteur en niets anders, en zelfs al zo'n ouwe zak die alles beter denkt te weten. Wat betreft het vervangen van koppelingdelen voor niet originele spreek ik uit (dure) eigen ervaring.

oldtimer 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.