close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406: pingelen

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Hoi wie kan mij helpen het volgende probleem doet zich voor de auto pingelt bij goed door trekken er zit nederlandse benzine in (omdat ik dicht bij duitsland woon) verders loopt deze goed is bij de dealer geweest om uit te lezen hun advies was kat, vervangen is gebeurt maar zonder resultaat wie heeft de oplossing alvast bedankt. Gerrit

Geplaatst door

u-l-f-t (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als je dicht bij Duitsland woont zou ik er Duitse benzine in doen, is een stuk goedkoper.

Pingelen kan tot zeer ernstige motor-schades leiden, vooral het pingelen wat je niet hoort - de zogenaamde high-speed knock.
Het kan een aantal oorzaken hebben zoals verkeerd (te vroeg) ontstekingstijdstip of een te arm mengsel en wat mechanische redenen.

Ik snap alleen het vervangen van de kat niet, tenzij de dealer dacht dat het geen pingelen was, maar rammelen van de uitlaat.

Het gaat best een aardig zoekplaatje worden om hier achter te komen.
Welke bougies (merk/type) zitten er in, hoe lamg zitten ze er in en wat is de afstand van de elektrodes?
Auto is standaard - dat wil zeggen niet gechipt?
Wat is de motorcode? Staat op positie 6, 7 en 8 van het chassinummer - kijk even op het kentekenbewijs.

Laat de auto eens met EOBD uitlezen en vraag om de waardes van LTFT (Long term fuel trim) - kun je zien of de auto te arm is of niet.

oldford 0
badge

15 jaar

Laat de auto eens uitlezen, waarschijnlijk probleem met pingelsensor die verkeerde waardes doorgeeft. Met uitlezen haal je dit eruit.

pieterp9094 0
badge

15 jaar

Gerrit

Pingelt hij letterlijk zoals de profs dat verstaan,of bedoel je met pingelen,stotteren of iets dergelijks ?

De ECU analyseert de spanningsignalen van de klopsensor en stelt het ontstekingstijdstip net onder de zgn. klopgrens in.

Bij het monteren van de sensor letten dat de pasvlakken mooi schoon zijn,draai ze ook met het juiste aanhaalmoment aan! Elektrische aansluitingen van sensorkabel,stekker en sensor controleren(aansluiting,breuk en corrosie

Controle met oscilloscoop is ook een optie.

En even doen wat Oldford aangeeft.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.