Ik heb in augustus mijn Peugeot 106 laten keuren, helaas afgekeurd. Keurmeester kon met de hand de achterwielen draaien terwijl het pedaal is ingetrapt tot bodem. Handrem werkt ook niet goed. Ik heb goede voering, nette trommels, goede cylinders. Er zitten nieuwe zuigers in de acjterremcylinders, nieuwe schijven en blokken voor.
Systeem is volledig ontlucht, voor remt perfect, maar achter totaal niet. Zelfstellende deel op achtervoering functioneert ook, maar bij gebruik van de handrem hoor je dat deze weer reset als het ware, het stellende deel staat dan weer in rust positie totdat ik de voet rem weer gebruik.
Handrem werkt ook niet goed. Ook als de handrem strak staat kan ik het wiel draaien. Dit alles aan beide zijden.
Ik weet werkelijk niet meer wat te doen.
Hopelijk heeft iemand tips voor mij.
Groeten Christian.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
En de remdrukbegrenzer, zit die onder de auto of in cilinders verwerkt? Kan ook evt. niet remmen doordat remmen uitgeveerd gecontroleerd werden. Indien er een remdrukbegrenzer onder de auto zit, kijk dan eens of je deze ziet bewegen tijdens remmen met wielen op de grond. Laat iemand remmen en een ander kijken
ik neem aan dat hij op een rembank is getest? remde hij daar ook niet op? wat ook kan is dat er een remslang inwendig stuk is(verstopt), maar ik denk toch dat de oorzaak in afstelling zit daar de handrem ook niet werkt, hoe is de pedaal druk?
Er lopen twee rechtstreekse leidingen naar mijn achter remmen. In de cylinders zit een randje waar de kleine zuigers van de cylinders niet te ver naar binnen kunnen. Ik denk ivm handrem. Als de trommel er niet op zit, lijkt alles goed te werken. Cylinders komen ook goed naar buiten.
12 jaar
[quote=jan5047]ik neem aan dat hij op een rembank is getest? remde hij daar ook niet op? wat ook kan is dat er een remslang inwendig stuk is(verstopt), maar ik denk toch dat de oorzaak in afstelling zit daar de handrem ook niet werkt, hoe is de pedaal druk?[/quote]
De pedaaldruk is niet optimaal. Moet hem redelijk ver weg trappen, maar voor remt gigantisch. Niet op een rwmbank geweest omdat de wielen met een vibger rond te draaien waren terwijl het pedaal diep was ingetrapt. Voordat ik met de remmen bezig ging, stond het pedaal volgens mij wel hoger, betere druk.
12 jaar
stel dan de remschoen zover handmatig tot de trommels er nog net overheen gaan, en probeer het dan nog eens
Ook al geprobeerd. Werkte ook niet helaas. Als ik de voet en handrem beide maximaal aantrek/intrap kan ik het wiel niet meer ronddraaien.
12 jaar
toch klopt er iets niet,laat er een garege naar kijken, of iemand die er meer verstand van heeft
Ooit had ik een 205 met hetzelfde probleem.
Na lang zoeken bleek de vorige eigenaar in de remleiding bij de achtercilinders een aluminium schroefje had gezet als afsluiting (waarschijnlijk omdat de cilinders lekten) , tja dan krijg je nooit remdruk....
Haha, Dat is het helaas ook niet.
12 jaar
Hoofdremcilinder niet optimaal misschien? Heb je met je remrevisie en ontluchten wellicht het pedaal tot de bodem gedrukt tijdens het ontluchten?
Gr Jaap
12 jaar
[quote=JaapVeld]Hoofdremcilinder niet optimaal misschien? Heb je met je remrevisie en ontluchten wellicht het pedaal tot de bodem gedrukt tijdens het ontluchten?
Gr Jaap[/quote]
Ja volledig ingetrapt. Ik krijg ook geen lucht meer uit de leidingen. Ik heb alleen achter los gehad, kan het dan ook voorkomen dat er dan lucht in de voorste leidingen komt?
Een keer tijdens ontluchten was het resevoir bijna leeg. Niet niet helemaal. Voor remt perfect namelijk.
12 jaar
Ik ben bang dat je dan aan een nieuwe hoofdremcilinder moet of je oude reviseren. Zo' n ding raakt 9 van de 10 keer beschadigt als je hem helemaal intrapt. Hij heeft jarenlang op een kort deel van de slag de cilinder uitgesleten en als je hem doortrapt gaat de cup naar de knoppen. Ik leg zelf altijd een een baksteen of balkje onder mijn rempedaal als ik de remmen ontlucht.
Ik heb toevallig zelf vanochtend mijn hoofdremcilinder vervangen omdat mijn reservoir leeg was al gevolg van een handremkabel die bleef hangen en daardoor alles te warm was geworden en de wielremcilinder lek raakte. Het lampje brandde wel maar ik dacht dat het een kapotte schakelaartje van de handrem was. Dus ik trapte (gelukkig vanuit stilstand bij het uitparkeren) door mijn rem heen. En als het hoofdremcilindertje al jaren hetzelfde gebied in en uit gaat zal hij beschadigen wanneer je hem forceert in een niet uitgesleten deel van de cilinder. Uiteraard is ook het beste van de cupjes af door de jaren gebruik.
Dus ik ben bang dat je toch hier iets aan zal moeten doen. Overigens geef je aan dat voor alles perfect is en dan zou mijn theorie niet kloppen want volgens mij worden de wielen uit veiligheidsoverwegingen kruislings aangestuurd. Dus volgens mij moet dan bij een slechte cup een voor en een achterwiel minder remmen en niet te ontluchten zijn. Als de hoofdremcilinder niet voldoende druk opbouwt zal ook het zelf stelmechanisme van je achtervoeringen niet werken omdat de cilinders niet ver genoeg uit gaan om hem een tandje verder te zetten of zit dit op de handrem druk bedenk ik mijzelf ineens terwijl ik het typ.
Gr Jaap
12 jaar
Probeer de hoofdremcilinder te ontluchten via een drukketel.
succes
12 jaar
[quote=JaapVeld]Ik ben bang dat je dan aan een nieuwe hoofdremcilinder moet of je oude reviseren. Zo' n ding raakt 9 van de 10 keer beschadigt als je hem helemaal intrapt. Hij heeft jarenlang op een kort deel van de slag de cilinder uitgesleten en als je hem doortrapt gaat de cup naar de knoppen. Ik leg zelf altijd een een baksteen of balkje onder mijn rempedaal als ik de remmen ontlucht.
Ik heb toevallig zelf vanochtend mijn hoofdremcilinder vervangen omdat mijn reservoir leeg was al gevolg van een handremkabel die bleef hangen en daardoor alles te warm was geworden en de wielremcilinder lek raakte. Het lampje brandde wel maar ik dacht dat het een kapotte schakelaartje van de handrem was. Dus ik trapte (gelukkig vanuit stilstand bij het uitparkeren) door mijn rem heen. En als het hoofdremcilindertje al jaren hetzelfde gebied in en uit gaat zal hij beschadigen wanneer je hem forceert in een niet uitgesleten deel van de cilinder. Uiteraard is ook het beste van de cupjes af door de jaren gebruik.
Dus ik ben bang dat je toch hier iets aan zal moeten doen. Overigens geef je aan dat voor alles perfect is en dan zou mijn theorie niet kloppen want volgens mij worden de wielen uit veiligheidsoverwegingen kruislings aangestuurd. Dus volgens mij moet dan bij een slechte cup een voor en een achterwiel minder remmen en niet te ontluchten zijn. Als de hoofdremcilinder niet voldoende druk opbouwt zal ook het zelf stelmechanisme van je achtervoeringen niet werken omdat de cilinders niet ver genoeg uit gaan om hem een tandje verder te zetten of zit dit op de handrem druk bedenk ik mijzelf ineens terwijl ik het typ.
Gr Jaap[/quote]
Ik ga het proberen zaterdag. Bedankt voor je uitleg.
Ger Chris.
12 jaar
[quote=leeuw106]Probeer de hoofdremcilinder te ontluchten via een drukketel.
succes[/quote]
Een drukketel?
12 jaar
ik gok een belgische luchtkompressor.
12 jaar
jazeker
[url=http://postimage.org/image/z2nrlqjoj/][img]http://s13.postimage.org/z2nrlqjoj/remke...[/img][/url]
12 jaar
Mijn indruk van je verhaal is dat het mechanische deel niet goed is , anders zou je handrem het wel moeten doen.daar zou ik eerst eens goed naar {laten} kijken voor je met het hydraulische gedeelte begint.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar