Goede morgen,
Ik heb een peugeot 106 xs 1.4 uit 1997
Deze loopt geheel niet soepel ik denk dat hij zijn vermogen ook een heel eind kwijt is
als ik de auto start en ik wil wegrijden valt hij bijna helemaal weg
rij ik achteruit stopt ik en zet ik um in vooruit dan valt hij helemaal uit
dan duurt het even voordat hij weer start ( ik denk dat hij dan verzopen is ) dus vermoed dat het iets met de brandstof/lucht toevoer is.
Misschien heeft iemand hier een herkenbaar probleem of weet misschien wat het is dat scheelt een hoop onnodige kosten etc.
enkele andere zaken weet ik al van de auto zoals dat de kleppen gesteld moeten worden etc
maar voordat ik daar geld in ga steken wil ik het graag eerst weten waar mijn bovenstaande probleem vandaan komt dat ik straks niet voor niks alles heb gemaakt het is namelijk niet bepaald dat ik het geld heb om hem even weg te brengen.
Hoor het graag
Met vriendelijke groet
Roy Zopfi
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
De bovenstaande link gaat over een 206, maar betreft ook de 1.4 TU motor.
Wellicht heb je er iets aan, en anders toch overwegen om gerichter te werk te gaan en em eerst eens uit laten lezen.
Hans4074 dankje heb even het topic bekeken heb daar een kleine tip opgeschreven wat ik vandaag zelf ook geprobeerd heb
Ik heb de stappenmotor geheel gereinigd samen met het kleppen huis deze was namelijk aan de binnekant ook flink aangekoekt
Dit heeft echter weinig geholpen als ik heb start bij koude motor dan ruikt hij nogall naar benzine dus moet een x als ik de auto even niet nodig heb het een en ander loshalen reinigen doormeten en opnieuw proberen
Moet het helaas kosteloos allemaal proberen te doen vanwege prive situatie zodra ik de oplossing heb zalnik hem hier nog zetten en als iemand nog tips heeft hoor ik ze graag
12 jaar
Citaatje van het andere topic:
Toch zou je moeten gaan denken aan een defecte sensor koelvloeistoftemperatuur. Niet te verwarren met de blauwe sensor die voor de temp.meter dient bij deze 1400. Je moet de sensor hebben met de groene stekker en dat is de sensor die bovenop zit. De sensor met de blauwe stekker zit veel meer onderaan in de cilinderkop verstopt vlak boven de versnellingsbak. Als de groene sensor inderdaad defect is, dan staat er een opgeslagen foutcode in de ECU = uit laten lezen. Het motordiagnoselampje gaat er niet op branden bij deze oudere TU motoren.
Misschien zo iets duidelijker? Het gaat dus hoofdzakelijk om het verhaaltje sensor koelwatertemperatuur. Het blijft een gok, maar is een beetje gebaseerd op wat wel eens voorkomt bij de TU motoren in combinatie met de omschrijving van de klachten, én er van uitgaande dat het motorlampje niet gaat branden onder het rijden.
Wat je ook nog kunt doen/controleren: klepspeling controleren en kijken of distributie op tijd staat (timing)
Hans 4074 betreft de kleppen gaan op korte termijn wanneer ik even tijd over heb gesteld worden dan even kijken wat dat oplevert daarna inderdaad de distributie timing.
Ik heb donderdag het gasklep huis verwijderd en de stappenmotor en toebehoren even een keer goed gereinigd binnen in het gasklephuis zat wel het een en ander tegen de wand aan gekoekt.
hij loopt nu wel wat beter stationair alleen nog niet super nog vind ik dat hij weinig vermogen heeft maar dat kan misschien met het stellen van de kleppen opgelost worden.
Het probleem is voornamelijk als die koud is en eigenlijk nu niet echt meer het stationair alleen als ik hem start en wil in princiep meteen wegrijden dat zakt hij bijna helemaal weg alsof hij teveel brandstof krijgt ofzo maar dit is echt alleen nog maar bij een koude start als ik hem gewoon even warm laat worden en dan pas aanrij ( dus een minut of 2 wacht ) dan is er niks aan de hand...
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar