close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406: radio kraakt, gaat met toerental mee

Bouwjaar: 2001, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0 16v EW10

Hallo allemaal,

Toen ik de auto kocht 50.000 kms geleden kraakte/ stoorde de radio, dat is toen vanzelf over gegaan. Maar is nu weer terug. De frequentie van het kraken gaat met het motortoerental mee. Laatst op benzine even de top uitgeprobeerd (heb ik maar niet helemaal gedaan, omdat er verkeerd aan kwam) bij 200 liet ik het gas los en toen een of andere rare bok beweging van de motor. Ik weet niet of die twee dingen verband houden, want heb daarvoor nooit echt hard gereden met de auto.
Bedankt alvast voor de hulp.

Groeten,
Erwin

Geplaatst door

Erwin2907 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ben bang dat het uit de bobine komt, of een verbinding daarnaartoe.

oldtimer 0
badge

18 jaar

ik zal vanavond eens kijken of ik daar wat aan kan vinden wat niet goed is.

Erwin2907 0

18 jaar

Misschien de massa van de radio niet in orde of zo ? Bobine is ook wel eens verdacht. Wellicht door die "bok" dat er ergens een verbinding minder goed is dan verwacht.

pieterp9094 0
badge

18 jaar

Check de condensator(en) die voor ontstoring zorgen, bij de ontsteking zit er zowiezo een.

Deze slaan wel eens door/slecht massa contact.

Veel electrische storingen in een wat oudere auto komen voort uit slechte massa contacten, vooral na de winter waarin veel zout is gestrooid.

Daarom controleer ik deze dan ook wanneer ik weer eens een controle uitvoer op de auto, en indien nodig, schoonmaken, en na bevestiging weer inspuiten met blanke tectyl.

Groet,
Cor

Cor1822 0
badge

18 jaar

Ik heb net alle stekker/ massapunten e.d. gecontroleerd, zag er allemaal goed uit. Ik heb nog een foto gemaakt onder de kap. Ik vroeg me af: de aansluiting in de kleine rode cirkel gaat naar luchtfilter (carterontluchting neem ik aan) en die is aan de kant van de motor (in cirkel) nat van de olie. Aan de andere kant bij luchtfilter geen olie te bekennen. Verder vroeg ik me af, wat is het ding in de rode grote cirkel? iets van de ontsteking? En waar vind ik de condensator(en).

[url=http://img218.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img218.imageshack.us/img218/2418/...[/img][/url]

Erwin2907 0

18 jaar

Erwin is het alleen de radio die stoort of heb je ook storing als je bijv. naar een CD aan het luisteren bent ?

Trouwens grappig om die import onderdelen ook te zien ;-) en ja dat is de carterventilatie, volgens mij is die pot de EGR klep of de aansturing.

pieterp9094 0
badge

18 jaar

Nee, alleen bij radio ontvangst.
Ja, de import blinkt er mooi bij. Het is nog het eerste filter, zal er binnenkort eens een nieuwe op schoeven.
Maar over het probleem: Zit de bobine/ de bobines verwerkt in het "spenenblok" dat op de bougies zit, of zitten ze apart? En als ik de bobine(s) wil testen, kan dat met een simpele multi meter?

Erwin2907 0

18 jaar

Ja bobines zitten in het blok. Testen zal lastig worden. Hooguit de voeding die er naar de bobine gaat maar met een multimeter zal dat niet veel zeggen.
Is er niet iets mis met je antenne of zo (200 + ?). Ik verwacht dat het ergens toch in de massa zit, misschien is de antennekabel doorgesleten en maakt de massa ergens contact wat niet de bedoeling is. Als je aanbijrijderskant de afscherming onder dashboard weghaald kun je de kabel zien zitten meen ik.

pieterp9094 0
badge

18 jaar

ik zal daar van het weekend ook nog eens goed naar kijken. Nu ga ik eerst in de tuin een biertje pakken, vanmiddag vrij genomen dus het gaat goed met de verlof afbouw (965 - 4 = 961 uur) :)
Off topic/ ander topic: volgende week laat ik de kromme nieuwe remschijven vervangen door originele. Misschien dat die wel recht blijven.....

Erwin2907 0

18 jaar

Ik heb nog e.e.a. nagelopen, maar ik kan niks vinden. Weet iemand hoe dat zit met de bobines? Ze zitten dus in het "spenenblok" bovenop de bougies, dus 4 bobines? En kan ik die apart vervangen of moet dat in ene keer? En tot slot: wat gaat dit kosten?
Alvast bedankt.

Erwin2907 0

18 jaar

Je vervangt ze alle 4 tegelijk, zit vast gemonteerd in 1 blok.

306 cabrio 0
badge

18 jaar

De remschijven heb ik gisteren laten vervangen voor originele Peugeot schijven. We zullen zien of die wel houden.
Het gekraak in de radio is weer verdwenen als sneeuw voor de zon.

Erwin2907 0

18 jaar

Nou, de schijven zijn nog steeds recht. Dus probleem opgelost. Geen namaak remschijven meer voor mij.
Gekraak in de radio is nog steeds weg. Ook weer opgelost dus?!

Erwin2907 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.