Is het normaal dat mijn remblokken achter na 11 maanden/20.000km al weer aan vervanging toe zijn? Vorig jaar bij aflevering zijn er nieuwe gemonteerd (staat op de factuur) en vandaag bij de apk zijn ze (alweer) aan vervanging toe. Ik heb namelijk geen idee hoeveel km's remblokken ongeveer mee moeten gaan. Bedankt voor de reacties alvast.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Welnee, ze kunnen achter veel langer mee. Tenzij de zuigers of de geleide bussen niet soepel zijn, maar dat kan de garage wel vaststellen.
Sytze
Mijn 306 rijdt al 150.000 km rond met de originele blokken. Waarschijnlijk komen je remmen niet geheel vrij...
18 jaar
Heb je de APK bij Kwikfit of zo laten doen?
18 jaar
Vraag anders bij vervanging de oude terug dan weet je zeker dat ze zijn vervangen...
18 jaar
Bij mij zijn ze een keer vervangen bij 80.000.
1 jaar terug bij 180.000 weer een keer. Toen ben ik ze achter omstreeks 190.000 zelfs een keer verloren!
Jaja, dat kan ook nog. Was de verkeerde verenset (om ze te borgen) meegeleverd met de blokken. Gelukkig onder garantie wel weer nieuwe gekregen en die zitten er nou zeker >50.000 onder...
18 jaar
Die blokken zijn nieuw ook vrij dun. Die blokken slijten amper. Ze zijn nieuw ongeveer een 0,5 cm dik. Niks aan het handje dus.
Nah, waarschijnlijk zijn ze voor niets vervangen dus........................
Ben inmiddels terug van vakantie. Ik heb bij terugkomst toch maar de verkoper van mijn auto gebeld en uitgelegd wat er gezegd is en vervangen is, hij heeft aan de hand van facturen en werkorders vast kunnen stellen dat ze vorig jaar wel vervangen zijn. Dit terwijl de monteur zegt dat ze vorig NIET vervangen zijn omdat ze dit jaar de blokken dus moesten vervangen. Mijn zuigers en zo schijnen wel gewoon vrij te lopen, dit hebben ze gecontroleerd.
@rubenrispens: Het is een Mazda garage...........
18 jaar
ik ga liever naar de echte dealer
18 jaar
Waar slaat dat op Ivo?! Wie is er echt? Zijn er dan ook neppers? Hou toch op met die lulkoek!
Sytze
HiHi...
1-0
Remy
18 jaar
[quote=ivo4682]ik ga liever naar de echte dealer[/quote]
dan ben jij ook ''echt'' geld kwijt... daar moet je ook ''echt'' betalen..... jij loopt vast ook nog met een ''echte'' zonnebril op....
ik wens je ''echt'' het allerbeste..
paul,
Oeps..foutje..
2-0
Remy
18 jaar
en dat à 75.- per uur..voor alleen maar voor kijken en niks doen aan arbeids loon???
'èchte" oplichting??
Remy
Ps.. 3-0?
18 jaar
Ja hoor! 3-0! "ECHT" waar!
man man..wat een overwinning weer
...........................................
18 jaar
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Kijk Ivo, nog even een link over jou "echte" dealer! T'is maar wat jou verstandig lijkt......man was 1500 kwijt bij de "echte" dealer, alleen wordt ie hier door een gewezen op een lek vacuum slangetje door een onechte VW man en nu is ie voor 5 euro klaar! Hoe bedoel je???
4-0
Deze telt voor 2...
5-0 dus??
18 jaar
Ik dacht trouwens zeker te weten dat de voorremmen het er eerst aangaan omdat die 80% van je remvermogen neemt bij normaal remmen??
Remy
of loop ik zover achter??
18 jaar
[quote=Mokummer]Ik dacht trouwens zeker te weten dat de voorremmen het er eerst aangaan omdat die 80% van je remvermogen neemt bij normaal remmen??
Remy
of loop ik zover achter??[/quote]
dat hangt af.. mede of een motor voor of achterin zit.... ga ongeveer maar uit van 60/40%
paul,
ok weer wat geleerd..
maar dan nog..in Peugot zit motor voorin..dus opmerking klopt wel engszins..voorremmen eerst
Remy
18 jaar
Yip, zo is het. Remwaarden voorzijde zijn meestal met zelfde pedaaldruk een keer of 3 hoger dan remwaarden achterzijde. Wanneer de rembegrenzer in werking treed kan de remwaarde achter terug lopen naar bijna nul.
Sytze
tja... zou de "echte" dealer me dat ook vertellen als ik 2 x achter elkaar de blokken achter moest vernieuwen?? of zou die het verhaal omdraaien???
6--0??
18 jaar
Het is onzin om te denken dat een Mazda dealer geen Peugeot zou kunnen onderhouden. De mechanische techniek is toch grotendeels hetzelfde, de Mazda's hooguit wat degelijker :)
Laurens zal zijn redenen hebben om tevreden te zijn over de Mazda garage en waarom zou je dan daar je auto niet brengen? Een foutje maken we allemaal weleens, of niet?
18 jaar
Weet je Remy, eerlijk zijn duurt (uiteindelijk) het langst. Kijk, iedereen wil geld verdienen maar dat kan ook op een normale wijze. Wie ben ik om met een vingertje te wijzen naar een anders onvolkomenheden? Let jij eens op hoeveel vingers er naar jezelf wijzen als jij met 1 vinger naar iemand wijst.........volgens mij zijn dat er(oke niet bij jou hahaha) 3!
whahahaa idd Sytze..
daarom wijs ik nu ook..geef mezelf dus wat minder de schuld :-P
maakt het wel makkelijker om te wijzen trouwens..
nu mag jij weer..
18 jaar
[quote=Erwin2907]H Een foutje maken we allemaal weleens, of niet?[/quote]
dat doen we idd allemaal wel eens Erwin....maar dat kost ons niet zoveel geld en veel dealers doen vaak net of hun neus bloed...maar plukken je gewoon nog een keer
dat is pas kinderachtig..
Remy
18 jaar
En daar zit nu net het verschil tussen een goede en een slechte garagist. De goede maakt het gewoon in orde zonder die tweede rekening. Ik weet ook wel dat die garages zeldzaam zijn, maar ze zijn er wel (ben helaas verhuisd, dus die garage is geen optie meer). Ik heb verder over het algemeen helaas de ervaring dat als het echt goed moet gebeuren, je het ZELF moet doen.
18 jaar
die goede zullen er idd wel zijn..maar sporadisch..
maar welke keuze heb je als je een leek bent of een alleenstaande moeder met een paar koters??
weer een rib uit je lijf...
daarom heb ik het niet zo op met 'echte' dealers..
Remy
18 jaar
Remy,
Dat is het probleem, die alleen staande moeders gaan te vaak op reclame af en komen dan helaas uit bij TOP bedrijven als kwik-shit en daar start het wantrouwen. Garages werken niet voor niets (want iedereen wil WEL die representatieve showroom, zie reviews op autoweek.nl en dat wordt verrekend in het uurtarief) en als je niemand kent die handig is ben je op zo'n garage aangewezen. En die maken ook fouten, ik bedoel maar te zeggen: Men wil voor een dubbeltje op de eerste rang en als een garage dan een fout maakt schreeuwd men moord en brand. Als je zo'n garagist normaal benadert is er altijd wel een oplossing!
PS. dealers van japanse merken en universeel garages zijn vaak minder arrogant en doen wel moeite om klanten te behouden. Daarom waarschijnlijk dat de starter van dit topic zijn peugeot bij de Mazda dealer laat onderhouden.
18 jaar
Toch zijn ze er wel hoor, bedrijven die voor een normaal tarief je auto onderhouden of leveren. Luister eens naar een ander welke ervaring die heeft met een garage, er is er altijd wel iemand die echt tevreden is. Vaak zijn onderdelen best wel duur maar dat wil niet zeggen dat je dan gelijk een slechte garage bent, soms moeten dingen nou eenmaal vervangen worden en iedereen wil natuurlijk maar slecht van zijn zuur verdiende centjes af...........
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar