Heren techneuten,
Bij rond de 2500 toeren begint er iets mee te resoneren. Op dit toerental schudt (trilt) de motor ook licht. Het betreft een EW7 motor.
De resonantie lijkt te worden versterkt door de afdekkap van de distributieriem. Het uitlaatspruitstuk is reeds vervangen. Het gerinkel is verdwenen. Ook heb ik een paar dagen gereden zonder de afdekkap op de cylinderkop. Zonder resultaat.
Nu mijn vragen:
Is het schudden van de motor bij rond de 2500 toeren normaal?
(massakrachten?)
Heeft deze motor een trillingsdemper in de aandrijfpoulie?
Zo ja, als die defect is kan dit dan die nare dreun veroorzaken? Is vervanging dan noodzakelijk? Ik bedoel kan het kwaad als ik er mee doorrijd? Wellicht zijn er nog ander suggesties?
gr.
Cees
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wanneer het geluid bij de ditributieriem weg komt zou het de riemspanning of een span(geleider) rol kunnen zijn.Elke motor heeft een bepaald trillingsgetal. Bij dit trillingsgetal kunnen er bijgeluiden optreden. Deze motor heeft hiervoor geen speciale demper in de krukaspoelie.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar