Sinds enige tijd, begint mijn 205 blauw/grijs te roken als ik gas geef. Bij constante snelheid rookt hij niet. Wel bij optrekken, door schakelen, inhalen ed. Dus verandering van toerental naar een hoger toerental.
Hij heeft pas een grote beurt gehad, dus nieuwe olie, oliefilter en luchtfilter enz. Olieverbruik is 1 liter op 2000 km. Dieselverbruik is 1 liter op de 17 a 18 km op de snelweg.
Waar kan dit roken aan liggen. Men heeft al geadviseerd, dat ik de motor moet reviseren, maar dat lijkt me nogal radicaal, omdat hij niet constant rookt en er eigenlijk geen groot verbruik is. Kan het iets met afstelling of de verstuivers te maken hebben. Graag hoor ik jullie mening.
Groeten
Bob
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
verstuivers heb je al na gekeken ( wat ruik je bij de uit laat diesel of een vreemde geur
Je ruikt echt diesel, met een vleugje verbrande olie.
20 jaar
Verstuivers heb ik nog niet nagekeken, maar wel al zo'n busje met verbrandingsreinigingsmiddel. Je kent dat wel, in de tank en rijden maar. Dan wordt het vanzelf weer schoon zegt men.
20 jaar
Beneden de 400.000 km kan deze motor niet versleten zijn.dus er zit na de beurt teveel olie in of de verstuivers moeten even worden gereinigd.
Met wat voor spul heb je het luchtfilter ingespoten?
Oldtimer Jansen,
Hij heeft pas 207.500 km gelopen.
De verstuivers heb ik via toevoegingen aan de brandstof geprobeerd te reinigen. Fysiek eruit gehaald heb ik ze niet, zou dit een aanrader zijn? Zo ja, hoe ga ik dan te werk ?
Als er teveel olie in zit/heeft gezeten, stopt het roken dan op het moment dat de olie is "verwerkt" of brengt dit meer schade toe ?
Henkie Nobach
Ik heb nog helemaal niets aan mijn luchtfilter gedaan, behalve vervangen. Zou dit nodig zijn? Zo ja, wat spuit ik daar in dan ?
20 jaar
Je zou een keer de kleppen kunnen"laten"stellen en inderdaad de verstuivers er eens uit en reinigen en afstellen, bij montage wel alle ringen vervangen en denk om de montagerichting van de brandringen.
Da's een goeie Oldtimer, die montagerichting van de brandringen. In de verschillende vraagbaken wordt over holle en bolle kant nogal vaag gedaan (terzake van "jullie" 1.9 motoren).Ik houd het er altijd maar voor dat de rand van de gaten in de ringen op de verstuiver aan moet liggen. Schijn mij eens bij. v.g. Jan
Jan, ze moeten net anders om,Ik weet ook niet waarom maar, zo rond 1978 toen de eerste xud motoren kwamen werd er uitdrukkelijk op gewezen,trouwens bij de xd88 in de oude trouwe 404 was het ook al zo.
Heren,
Gisteren heeft iemand mij geadviseerd om op een volle tank eens 5 liter SUPER bij de Diesel te doen. Doordat Super veel agressierver is dan Diesel, heb je kans dat alles in je brandstof systeem eens goed gereinigd wordt. En werkelijkwaar, het roken is ver afgenomen. Dus ik laat het even hierbij, mocht het niet werken, ga ik de verstuivers eens schoonmaken
20 jaar
zou ook naar de verstuivers en de klep speling kijken.na z'n km-stand is het ook niet echt te gek om er gewoon nieuwe nozzletjes in de verstuivers te laten zetten.
Kan ik dat zelf, of kan ik dat beter laten doen ?
20 jaar
thuis kun je de inspuitdruk niet controleren--afstellen.
je moet ze alle vier laten afpersen en ook vier nieuwe brand plaatjes
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar