close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406: schudden motorblok

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 3FZ, Motorinhoud (cc): 2300, Vermogen (kw): 116

HELP ik heb meerdere problemen met de 406 2,2 liter die ik van mijn vader over heb genomen, maar het zijn er zoveel dat ik aanneem dat er een totaalprobleem met de auto is (ECU kapot?):
- Als ik gas geef/harder ga rijden/optrek begint mijn motorblok enorm te schudden, soms is het opeens over, maar nooit voor lang.
- Soms neemt het vermogen tijdens het rijden enorm af en moet ik het gaspedaal enorm ver indrukken om dezelfde snelheid te houden, het lijkt of hij op 3 cylinders loopt. Soms loopt hij opeens weer op 4 zo te voelen. Ik heb er onlangs op advies van een garage een nieuwe bombine in laten plaatsen waarmee het probleem echter niet verholpen is, de auto begon zelfs te 'bokken' opeen leek het of er iemand op de rem stond
-Ook brand er continu een lampje waarmee aangegeven wordt dat de motor zich opnieuw 'installeert en knippert het lampje van de airbag af te toe.
-Soms gaan ook de gevarenlampen en of rechter richtingaanwijzer aan

Geplaatst door

ae50 (0)

al 6 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Beste .
Een lampje dat aangeeft dat de motor zich opnieuw installeerd bestaat niet .
U bedoeld waarschijnlijk het " motor diagnoselampje " .
Dit duid er op dat er een ( of meerdere ) storing(en) aanwezig zijn .
Laat dus eens eerst de storingen uitlezen , ook in het logboek van de BSI , ( dealerwerk ) .
Vraag om prints van de storingen en plaats de P , U of C foutcode,s hier met de bijbehorende variabelen .
Het klakkeloos vervangen van onderdelen zonder goede diagnose ( bobine ) kost u alleen maar geld en levert niets op .

Beginnen met uitlezen zoals René aangeeft voor het storingslampje en het schokken.

Voor de airbag storing zou je de gok kunnen nemen om de connectoren onder de stoel weg te halen en draden door te verbinden door te solderen. 80% kans dat je het hiermee oplost. Hebben veel 406-en last van (gehad).

pieterp9094 0
badge

6 jaar

Bedankt! Ik heb een afspraak met een garage gemaakt. Eerder is de auto al 'uitgelezen', mij werd toen gemeld dat het teveel fouten waren om überhaupt aan te gaan werken ivm dagwaarde van de auto. Wordt een beetje triest van de meeste garages, veel geld weinig liefde.

ae50 0

6 jaar

ae50,

Auto is ook 18 jaar oud.
Als daar een hele rits storingen in staan overstijgt de reparatie maar zo de dagwaarde van de auto.
Een puntje om rekening mee te houden.
Een paar uur zoeken en geen oplossing kost je zo een paar 100 euro.
En dan krijgt de garage de schuld.
Dat is vaak al een reden waaarom ze er niet aan willen beginnen.
Het kost tijd en geld en bij geen oplossinbg een kwade klant.

primera p11 0

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.