hallo,
Als het koud is vindt ik dat de auto moeilijk start. Nadat die is aangeslagen en hem dan weer uit zet en opnieuw start, start die perfect.
De dingen die ik al getest heb zijn als volgt: - Accu doorgemeten en heeft de goeie spanning en laad ook goed op als die gestart is.
- Gloeiboegies nagekeken en die werken allemaal perfect.
- Startermotor is er uitgeweest en is door een revisiebedrijf nagekeken en daar was niets mis mee.
Ik zou verder niet weten wat ik hier nog meer aan zou kunenn nakijken en wat het zou kunnen zijn.
Hulp van jullie zou zeer welkom zijn.
Mvg Marten
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als je voor 100% zeker weet dat je accu goed is zou ik toch beginne met de startmotor te vervangen door een zwaardere.
bekent probleem bij deze motoren namelijk.
persoonlijk zou ik eerst eens kijken of het brandstofsysteem wel 100% in orde is veelal worden dit soort klachten veroorzaakt doordat het tijdens het starten te lang duurd voor de benodigde brandstofdruk is opgebouwd. (meetgegevens bekijken en eventueel retouropbrengst van verstuivers contr) als hier een probleem in zit ondervang je dat idd wel enigszins met een zwaardere startmotor, maar m.i. is dat toch een beetje repareren van het gevolg en niet van de oorzaak. mocht het brandstofcircuit volledig in orde zijn is een starter het proberen waard, maar zomaar op de gok lijkt mij zonde.
hallo,
hoe kun je dat doormeten. Door de computer uit te lezen of moet ik hem dan zeg maar voor een dag ergens heenbrengen.
en waar kan je dat het beste laten doen.
hoor het graag.
mvg
14 jaar
een deel is uit te lezen met een goede testkast. retouropbrengst van de verstuivers moet je eigenlijk contr door de retourbrandstof per verstuiver op te vangen en onderling te vergelijken. dit alles kun je laten uitvoeren bij een dealer, goed uitgeruste univ garage of dieselspecialist.
Hallo,
ik weet niet of deze informatie helpt, maar gisteren was het -1 en moest de startmotor 3 keer ronddraaien voordat die aansprong en vandaag was het -5 en moest de startmotor 8 keer ronddraaien voordat die aansprong.
hoor het graag.
zal binnenkort een geluidsopname maken zodat het voor de mensen duidelijk word van hoe die start. Wie me zou willen helpen kan ik dat bestandje toemailen.
mvg marten
14 jaar
weet je zeker dat je accu bij het starten genoeg levert?hij mag tijdens het starten niet onder de 10/11 volt vallen
laat dit bij een goede garage doormeten of vraag een accu op proef.
14 jaar
Goedemiddag,
Vol verwachting volg ik dit draadje want ik heb exact hetzelfde probleem. Vorige week nieuwe accu geplaatst (ouwe was ook echt stuk) maar nu met wat extremere kou is het smorgens weer drama.....Na 5 x starten pas succes....
Zodra de auto even gelopen heeft (20 sec ofzo) en je zet hem uit slaat hij daarna zonder problemen in 1 keer aan. Het is echt de "koude" start dat het probleem geeft.
14 jaar
hallo,
ik heb nog even een aantal dingetjes doorgemeten. De accu is met starten 11,75 V dus dat is zeker voldoende. Verder gaat er een spanning van 11,5 V naar de gloeispiralen en dat is ook voldoende.
Dus de probleem ligt zeker niet bij de accu.
mvg marten
14 jaar
ik weet dat bij de dw8 motoren de inlaatkleppen vaak dicht staan waardoor de auto ook moeilijk aanslaat zeker met koud weer,misschien es je klepspeling laten nakijken.
is een bekend probleem bij de dw8 motoren van peugeot
mvg sander
14 jaar
Sander, is idd bij DW8 een bekend probleem, maar DW10 heeft hydraulische bediende kleppen.
Een gemakkelijk testje: luchtfilter afnemen, startpiloot in de inlaat spuiten, direkt proberen starten. Als hij dan wél aanslaat, is er toch iets mis met de voorverwarming. heb wel gelezen dat je ze nagekeken hebt, maar heb zelf ook al voorgehad dat het uitmeten van de gloeibougies me bedrogen heeft. en kijk de brandstoffilter eens na; is misschien nog nooit vervangen sinds 2002...
14 jaar
hallo.
Brandstof filter is 50000 km geleden vervangen. Hallo wat is startpiloot en in welke inlaat. Luchtinlaat?
Mvg marten
14 jaar
ja, idd de luchtinlaat.
startpiloot kan je zelfs in doehetzelf kopen, het is een spuitbusje met gas dat je in je luchtinlaat kan spuiten om moeilijke auto's te starten. Maareh mss maak je die luchtfilter beter niet los, spuit maar gewoon vooraan in die "gleuf" waar de lucht in moet...
14 jaar
voor of na het filter. Is dat gas eenmalig of helpt dat voor langere tijd. Ken het namelijk niet.
14 jaar
ik raad je toch liever aan om eens in een garage binnen te springen.
14 jaar
hallo,
vanaf dinsdag een 640 A (EN) koudstartstroom accu in de auto gezet en dit geeft geen oplossing. Binnenkort de auto laten uitlezen en alles. hopelijk komt daar iets uit.
14 jaar
hallo,
gisteren auto eindelijk naar de peugeot dealer kunnen brengen en die heeft er na gekeken en heeft er geen laptop aangehangen, die zegt namelijk dat mijn startmotor klasse niet hoog genoeg is. Zou dit het euvel kunnen verhelpen.
mvg marten
13 jaar
Dat is vragen naar de bekende weg. Dat advies is je als 1e al gegeven op 28 november........
[quote=voetbalgek]als je voor 100% zeker weet dat je accu goed is zou ik toch beginne met de startmotor te vervangen door een zwaardere.
bekent probleem bij deze motoren namelijk.[/quote]
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar