👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo allemaal,
Klein probleempje met een 406 break op dit moment. Het toerental slingert tussen de 1000 en de 1500 toeren of blijft hangen op 1500 toeren. ( Iets meer of minder ) Dacht in eerste instantie aan valse lucht, maar dit schijnt niet zo te zijn. Heb het hele inlaatspruitstuk vervangen inclusief pakkingen enz. omdat ik dacht dat het lek hier in zat. Helaas.
Stappenmotor en gasklephuis is geheel gereinigd. Vacuum slangetjes gecontroleerd en waar nodig vernieuwd.
Als ik de slang naar het luchtfilter er af haal en mijn hand op het gasklephuis leg, slaat de auto af. Valse lucht is dus zo goed als uitgesloten.
Wat mij opvalt is dat wanneer de auto stationair 1500 toeren loopt, en ik een paar keer snel achterelkaar op de rem druk, de toeren tot 2000 stijgen om daarna weer terug te vallen naar 1500 toeren. De betreffende slang die naar de rembekrachtiger loopt losgehaald en op het inlaatsspruitstuk afgedopt geeft ook geen verbetering en blijft ie hetzelfde doen.
Wat kan ik nog meer gaan doen om te proberen?
Groetjes Bas.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
laat de auto eerst eens uitlezen bij de garage, onderdelen vervangen op de gok zoals het inlaat spruitstuk is zonde van je geld.
maar ik vermoed dat de temperatuur sensor defect is.
Gaat er trouwens een check engine lampje (motor storing lampje) branden als de motor loopt?
dat de motor iets hoger in toeren gaat lopen als je de rem intrapt is normaal , dit heeft met het motor vacuum te maken die de rembekrachtiger gebruikt.
succes limbra.
Uitlezen komt volgende week. Garage had geen tijd. Maar probeer eerst gewoon wat dingen uit. Is het over voordat ik naar de garage ga is dat mooi meegenomen.
Het inlaatspruitstuk had ik toevallig nog liggen. Die van een citroen xantia zijn hetzelfde. Kunt het altijd proberen omdat deze dingen vaker een lek hebben.
Er gaat bij mij geen lichtje op het dashboard branden van check engine.
Groet,
Bas
13 jaar
Denk dat het probleem is opgelost. Heb het stekkertje van de luchtmassameter los getrokken. Vorige keer werkte dit niet omdat er nog te veel valse lucht werd gezogen. Maar nu blijft ie na het lostrekken van de lmm netjes 900 toeren stationair draaien. Mocht het probleem toch nog terug keren horen jullie dat.
Groet,
Bas
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar