Eerst de snelheidsmeter.
Deze geeft vaak de verkeerde snelheid aan of geeft 0 km/u aan. Als ik een klap de het dashboard heeft geeft hij wel weer de goede snelheid weer maar dit is tijdelijk. KM en dagteller blijven gewoon tellen ook als hij 0 km/u aangeeft terwijl ik toch echt rond de 100 km/u rij.
Wat ik moet controleren? als er iets vervangen moet worden, word het dan een dure grap?
En dan het portier aan de bijrijderskant.
Als ik deze open en sluit Dan hoor ik sindskort een luide knap waarvan ik denk dat niet echt gezond is.
Ik heb al geprobeerd de scharnieren in te vetten maar dit heeft niet geholpen.
Iemand een idee?
Dank jullie wel alvast!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Moi,
Die knakkende deur is een defecte deurvanger. Vrij eenvoudig te vervangen. De haperende snelheidsmeter is iets lastiger. Misschien blijft hij ergens 'haken'? Instrumentenpaneel eraf en dan eerst maar eens kijken.
Groet,
Bert
Het snelheidsgedeelte van de teller is defekt . De afstandsteller blijft n.l. gewoon optellen. Dit is een elektrisch aangedreven teller dus ik denk dat u op zoek moet naar een 2e hands instrumenten paneel of teller ter reparatie aanbieden bij een specialist die instrumenten panelen repareert.
Kijk bij de portiervanger nog even of de bevestigings moertjes op de deur nog vast zitten (10 mm) en of de verbindingsrang op de portierstijl er niet bijna uitligt.
Als u hem vervangt. Goed opletten hoe u hem er uit haalt, hij kan er n.l. maar op 1 maier terug in. Deur bekleding er af en isolatie onder de deurbekleding netje losmaken dan kan je er bij.
Succes.
PT nieker
Ik heb de auto naar de garage gebracht voor APK en kleine beurt.
Gelijk even gevraagd of hij naar de knakkende deur wil kijken hij heeft ze afgesteld en beide deuren werken weer perfect!
De snelheidsmeter heeft zichzelf gerepareerd, na weken te hebben rondgereden met een slecht werkende meter werkt hij nu opeens weer als vanouds.
Helaas stoot het dieseltje teveel roet uit en is hij nu niet door de apk, morgen breng ik hem weg om te laten uitzoeken waar het aan scheelt.
Gelukkig is hij nu wel door de APK! Een paar keer goed gassen en de uitlaat is weer schoongebrand. Ik heb ook even een diesel cleaner goedje gekocht en ga dat er voor de zekerheid ook ingooien (in een volle tank dan natuurlijk)
Ik elk geval bedankt voor de adviezen.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar