hoi,
ik heb vnmdg het multie riempje van mijn 205 1.8 d vervangen, omdat deze er skweekte ( bleek ook nodig, want was totaal versleten en uitgedroogd) nu is mijn vraag hoe gespannen deze moet worden, volgens mijn buurman hoe strakker hoe beter....
heb ik ook gedaan, maar nu lijkt het stationair toerental wat lager, waardoor de boel net een beetje trilt binnen in de auto.
ik heb het stationair nu wat hoger afgesteld, maar vroeg me toch af hoe gespannen het riempje eigenlijk moet zijn.
je kan hem nu nog heel licht in drukken ( 2/3 mm ofzo).
er zit behalven de dynamo verder nix op....
alvast bedankt grt w
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Inderdaad een multi riem moet goed strak staan ik denk dat hij zo wel goed staat alshij gaat piepen kun je hem altijd nog strakker zetten,
als je hem erg strak zet krijgen de lagers van de dijnamo extra belasting (toerental kan daar niet door worden beinvloed)
gr jan
bedankt voor de reactie, maar ik heb m weldegelijk iets losser gezet, je kan hem nu licht indrukken 4/5mm ofzo..
mn dynamo begon nl. te galmen, ik denk de lagers, nu verdwenen en ook is het stationair toerental nu beter....
auto is al is oud en heeft al bijna 3.5 ton gelopen
grt w
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar