Deze auto wilde vanmorgen niet aanslaan. Opgehaald en met goede akku over gestart zonder resultaat. Gloeibougies zijn goed en worden ook aangestuurd.
Na slepen loopt hij bij de eerste hik. en als de motor warm is is het ook goed. Bij 307 HDI lees ik iets over een modificatie van de startmotor ivm te laag toerental. Is dit ook bij dit type een gekend probleem. (Starttoerental is nl. niks te hoog, ook niet met een extra start accu)?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ha Siem Lekke verstuiver ??? retouropbrengst meten. groet Thijs
Kan inderdaad zijn Thijs. Maar loopt ie dan wel na 1 meter slepen?
jawel, bij slepen zal hij aanslaan omdat de motor meer toeren maakt.
Deze 406 kan hetzelfde starter probleem hebben als de 307. Is een zwaardere klasse beschikbaar.
Ha Siem, als de motor warm is merk je dit probleem niet, alleen met koude motor (een nacht stilstaan b.v.) Als je geen gereedschap hebt om te testen, niet dan vier bekertjes aan elkaar en laat de retouropbrengst in de bekertjes lopen met draaiende motor. Welke verstuiver de meeste retour heeft is kapot. Als je dat al niet wist natuurlijk. Groet Thijs
[quote=matthijs1]Ha Siem, als de motor warm is merk je dit probleem niet, alleen met koude motor (een nacht stilstaan b.v.) Als je geen gereedschap hebt om te testen, niet dan vier bekertjes aan elkaar en laat de retouropbrengst in de bekertjes lopen met draaiende motor. Welke verstuiver de meeste retour heeft is kapot. Als je dat al niet wist natuurlijk. Groet Thijs[/quote]
Dat weet ik Thijs. Wij hebben de ervaring dat je een slechte verstuiver er al uitpikt door te starten met de retourleiding los.
Maar de vraag is eigenlijk al beantwoord door Whoek en Peugeot TR, nl dat een hoger toerental de motor doet aanslaan. En met slepen is die natuurlijk hoger. maar hij sloeg echt al aan na 1 meter en met een lekke verstuiver zou het iets langer duren lijkt me.
We gaan morgen eens meten of de druk goed is en de verstuivers niet lekken. Zelf verdenk ik de starter aangezien die nadat we hem aan de praat hadden gekregen en na een proefrit een tijdje hadden laten staan als een tierelier rondging.
Morgen weten we wat we moeten doen. Dank daarvoor.
Siem, ik weet niet of je de parameters kan monitoren maar de hogedruk moet ongeveer 250-300 bar zijn bij starten, isie te laag dan gaan de verstuivers niet open.
Nokkenassensor losgooien en starten maar (slaat dan niet aan) . Je hebt dan iets meer tijd om de de parameters te monitoren. Starttoerental moet toch ongeveer 200-250 toeren zij dacht ik zo. Schiet me niet lek als ik mis ben. Misschien weet iemand dat ? ik zoek het anders wel op voor je. Dus als je starttoerental goed is en je druk te laag dan verstuivers testen op retour opbrengst.
Overigens, die gloeibougies zitten er voornamelijk in wegens emissie techniesche redenen. Er rijden zat van die dingen rond waarvan ze stuk zijn en slaan wel goed aan . Dat was even terzijde
idd PT nieker, de gloeikaarsen voor 2.0l zijn enkel voor emissienormen, vooral nagloeien voor minder uitstoot. Ze worden wel aangestuurd om de motor op te warmen voor regeneratie vh roetfilter,maar als ze stuk zijn gaat bij de 2l het lampje niet branden. Ik dacht echter wel dat 120 bar genoeg is om te starten. een snelle test om te weten of verstuivers de oorzaak zijn is gewoon het retourslangetje afklemmen, eens de motor start dan wel direct de leiding vrijmaken
Vandaag de auto gestart en die sloeg na een paar keer ronddraaien gelijk goed aan. De brandstofdruk gemeten na - goeie tip PT nieker - de nokkenassensor los te doen, was zo'n 280 - 290 bar dus goed genoeg. Klant heeft hem nu weer mee en als het weer koud wordt en hij problemen heeft gaan we de druk nog eens meten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar