Peugeot 406: storing 406 coupe

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16 v

hoi ik heb een storing op cilinder rij 1 en 2 als in de opwarm fase word gestopt of fille hebben ze mij verteld dat het een bekend probleem is en het aan vervuilde klepstotters licht heb de motor met forte motorflus laten lopen en olie ververst en gevuld met 5w40 motor olie nu is het drie maanden weggeweest en komt het weer terug
moet ik nu toch de stotters maar gaan vervangen of heb iemand nog een iedee

the4men

Geplaatst door the4men (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

peugeottechnieker (0) PRO, 16 jaar geleden

Als flushen en verversen niet helpt dan zul je toch de klepstoters moeten vervangen.
Soms bied nog dunnere olie soelaas. Zoek maar even op berichten van oldtimer daar staan meestal nog wat nuttige tips in.

bakker (0), 16 jaar geleden

[quote=the4men]hoi ik heb een storing op cilinder rij 1 en 2 als in de opwarm fase word gestopt of fille hebben ze mij verteld dat het een bekend probleem is en het aan vervuilde klepstotters licht heb de motor met forte motorflus laten lopen en olie ververst en gevuld met 5w40 motor olie nu is het drie maanden weggeweest en komt het weer terug
moet ik nu toch de stotters maar gaan vervangen of heb iemand nog een iedee[/quote]
mijn ervaring is dat je geen 5w40in een peugeot moet doen
mijn benzine verbruik steeg met 15%
na 3x tanken olie weer ververst met 10w40 en verbruik nu weer normaal

peugeottechnieker (0) PRO, 16 jaar geleden

Dat heb ik nog nooit gehoord, kan iemand dat technisch onderbouwen?

hans4074 (0) PRO, 16 jaar geleden

Net een zelfde probleem gehad met een 307 2 ltr. Vooral bij koud/kouder weer, eerste start lopen op 3 cilinders...overigens GEEN storingsmelding.
Reinigen, flushen en 5W40 erin heeft even geholpen.
Klant kwam elke keer naar de garage als dit probleem zich voordeed, maar eenmaal bij de garage liep de motor dan weer op volle 4 cilinders.
Nacht bij de garage laten staan en gelijk volgende morgen compressie gemeten.....cil 1 gaf 3bar compressie.
Alle stoters vervangen....probleem verholpen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.