close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406: Storing P1448 en P1435 komen steeds terug

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 HDi

Storing P1448 en P1435 komen steeds terug.

Heb het roetfilter gereinigd en deze storingen blijven terugkomen. Heeft iemand een idee wat ze betekenen en wat de oorzaak kan zijn??

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Erik

Geplaatst door

Supermenneke (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hier op problemcar wel eens vaker gemeld dat de sensoren rondom het filter wel eens storingen willen veroorzaken. Wellicht kan uitleg bij de foutcodes hier meer over zeggen.

pieterp9094 0
badge

17 jaar

Volgens de Peugeot dealer in de buurt zou het roetfilter vervangen moeten worden maar dat lijkt me een beetje overdreven als je ziet dat dat niet meer is als een soort honingraad van binnen. Reinigen moet volgens mij voldoende zijn. Als ik het goed begrepen heb zou er dan nog iets opnieuw ingeleerd moeten worden ofzo, weet iemand daar wat van?
En weet iemand of beide storingen die terug blijven komen P1448 en P1435 daarmee te maken hebben?
Over de sensoren, welke storingscode krijg je dan en kun je de sensoren doormeten?

Supermenneke 0
badge

17 jaar

hoe heb je dat roetfilter schoongemaakt dan?, en wat heeft de auto gelopen?

harry4203 2465
badge vip badge

17 jaar

Volgens mijn gegevens.
P1448 ROETFILTER Systeem defect of overbelast.
P1435 ADITIEF Systeem fout (word wel geadviseerd om ook bij de tankdop een sensor te contr).
Zelf roetfilter reinigen? werkt dat??

Wat betreft de fout codes lijkt het wel wat op sensor fouten.
Ik zou eerst aandacht aan P1435 geven.
Oiram

Het roetfilter heb ik gereinigd doormiddel van ontvetter op petroliumbasis en overvloedig water. Het filter zat flink dicht en is nu ook goed open. De auto heeft 183.000 km gelopen.

Supermenneke 0
badge

17 jaar

Wat voor sensor moet dat zijn bij de tankdop? En wat heeft dat voor funktie?

Supermenneke 0
badge

17 jaar

P1435 Aditive System fault fillercap/sensor. zegt het ene app.

En
Bosch KTS
P1435 Additive system (is meer algemeen) oa vuldop naw/niveau sensor defect/injector/pomp enz enz.
Komt er volgens mij op neer dat je in ieder geval eerst moet contr. of de dop aanwezig is(afdicht?)
Maar dat er verder ook heel veel andere onderdelen deze code kunnen veroorzaken.

Andere fout code(niet bij jou) wijst in richting ,te veel /te weinig of leeg.
Maar P1435 is meer een defect in het systeem.(van het middeltje dus)

Voor zover ik weet moeten div paramtrs op 0 worden gezet door de dealer(na verv en/of bijvullen) .

Heb verder geen informatie over dit systeem wat betreft waarden ed.

Oiram

het roetfiter kun je alleen reinigen dmv een regeneratieproces aangestuurd door de testkast. alle andere schoonmaakmehtodes zou ik als je nog een beetje om je eigen gezondheid geeft maar achterwege laten. je hoeft alleen de computer van het roetfilter opnieuw in te leren als het roetfilter is vervangen, danwel het additief is bijgevuld. een tijdelijke storing sensor tankdop is niet echt van belang. en van deze auto moet het roetfilter om de 80000km worden vervangen( dus in jouw geval voor de tweede keer) er zijn er wel die het een aantal duizend km langer volhouden, maar op een gegeven moment houdt het echt op.

harry4203 2465
badge vip badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.