Peugeot 406: uitlaatgas storing

Bouwjaar: 2001, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0 16v (ew10j4)

Hallo Allemaal

Ik heb nu bijna een jaar mijn 406 coupe en ook al bijna een jaar ellende
het betreft het volgende:
Geeft foutmelding antipolution Fault (uitlaatgas storing)
Deze geeft de volgende problemen : slecht opvangen van het stationair lopen (nu op het moment niet meer)
af en toe in houden als ik 2500 toeren draai en dan ineens flink gas geef en af en toe kleine hikjes bij constant toeren

We hebben al van alles geprobeert het volgende

uitlaten lezen bij peugeot deze zeide stappenmotor vervangen (gedaan)
melding weer terug
weer terug nu zeiden ze labda sondes kapot (alle 2 vervangen)
even later weer die melding
vervolgens naar gas specialist geweest deze hebben de gas injectoren vervang
paar dagen later weer die melding
toen ben ik met een monteur zelf aan de gang gegaan hebben vervolgen map sensor vervangen , gasklep potentie meter , teperatuur sensor vervangen , bobinebrug vervangen , temostaat vervangen , ander egr huis geprobeert , andere bdp sensor geprobeert en vervolgens nog de injectie galerij laten reinigen en testen nu vangt hij het stationair lopen goed op maar ben het nu onder tussen wel zat dus ik hoop dat er iemand is die mijn kan helpen

vr gr coupetje

ps kan iemand mij vertelen of het normaal is dat mijn benzine meter daalt als ik op gas rij deze loopt heel ver terug en springt na een halve tank weer terug

coupetje

Geplaatst door coupetje (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

harry4203 (515) PRO, 17 jaar geleden

doet het probleem zich voor op gas of op benzine? zit er synthetische olie in?

pieterp9094 (0) PRO, 17 jaar geleden

Soort olie is erg belangrijk voor dit blok.
Benzinemeter gedrag is normaal. Bij AG is een modificatiekitje te krijgen waarmee bij iedere start de benzinemeter gereset wordt zodat je op dat moment de actuele tankinhoud weer hebt.

amplifier (0) PRO, 17 jaar geleden

Het is zowieso aan te raden om in deze motoren 5W40 synthetische olie te doen, zeker auto's die op gas rijden. Bij 307 vaak de oplossing voor deze storing. i.v.m. hydraulische klepstoters.

pieterp9094 (0) PRO, 17 jaar geleden

Marcel, waarom speciaal voor LPG deze olie ?

amplifier (0) PRO, 17 jaar geleden

Ja, ik heb ut eigenlijk verkeerd geschreven. Niet dat de olie beter is voor lpg motoren, maar dat de LPG motoren hier meer last van hebben, van storing uitlaatgas (zonder echt duidelijke andere storingsoorzaak)

coupetje (0), 17 jaar geleden

Misschien wel een goed idee om eens 5w40 in te gooien maar ik dacht dat dit allen een probleem was van de 206 met een ew10j4 motor

amplifier (0) PRO, 17 jaar geleden

Wij doen in alle modellen met deze motor 5W40, vol synthetische olie. Mits de eigenaar/leasemaatschappij dit goed vind, deze olie is stukje duurder. Leasmaatschappijen geven trouwens altijd toestemming, omdat bekent probleem is.

coupetje (0), 17 jaar geleden

Ik heb ondertussen de motor laten reinigen en 5W40 vol synth. olie er op laten gooien maar het probleem blijft
zich voor doen (op gas)weet iemand nog iets ik wil eigenlijk van de week een keer het filter van het gas systeem er tussen uit halen is dit ook een optie want hij doet het alleen op gas
Oja hoe kan het eigenlijk dat die foutmelding als ik mijn portier open verschijnt de ene keer gelijk de andere keer na 10 sec en soms pas na een minuut

pieterp9094 (0) PRO, 17 jaar geleden

Wat is momenteel je probleem, alleen de antipollution fault of ook stationair toerental ? En weet je zeker dat het op benzine ok is ?

sgm (0), 17 jaar geleden

Is dit hetzelfde blok als in een 2002 307 2.0 16V XSI? (140PK blok)? Ik heb een dergelijke auto gehad met een AG LPG installatie. Deze gaf ook storing uitlaatgas als je trekkracht vroeg met lauwe motor. Een software update heeft toen geholpen. Auto was nagenoeg nieuw en had goede olie, maar toen nog geen klepstorers modificatie.

coupetje (0), 17 jaar geleden

het grootste probleem is als ik rond de 2,5 a 3000 toeren rij en dan ineens flik gas geef dan is het net als of hij te weinig of te veel brandstof krijgt gruwelijk inhouden maar wel langzaam versnellen en dit doet hij op benzine niet

sgm (0), 17 jaar geleden

Is dat mischien vooral bij lauwe motor? Want dan kan het zijn dat de verdamper niet warm genoeg is om voldoende LPG te verdampen. Bij mijn auto was ook de slang naar de injectoren erg lang. Dat gaf ook problemen bij overschakelen. Zit dat bij jou allemaal kort aangesloten?

pieterp9094 (0) PRO, 17 jaar geleden

Ik heb destijds ook zo'n probleem gehad met een AG systeem. Niet trekken, hikken, afslaan flink wat ellende. Hierbij was de sensor die de LPG druk op de verdamper meet de boosdoener. Hoeveel km's heeft ie er op staan ? Sensor kost ongeveer 85 euro, ik zou eerst even laten proefrijden met LPG uitleescomputer aan de auto. LPG technicus zag toen bij mij aan de signalen dat de druk niet goed gemeten werd. Sensor vervangen en nooit meer problemen gehad.

Echter leg me eens uit wat er met de deur aan de hand is, ook storing als je die open gooit ? Wellicht massa's die slecht aangesloten zijn ?

coupetje (0), 17 jaar geleden

even terug te komen op eerder hij houdt ook heel licht in op benzine bij een constant toerental van circa 2500 bijna niet te voelen
en het probleem met de deur is dat als ik hem open zet dat zodra de melding dat de deur openstaat verdwijnt (auto met deurtje) de melding antipolution fault komt soms duurt dit even maar soms gelijk erachter aan

coupetje (0), 17 jaar geleden

Ik heb vandaag nog even contact gehad met mijn garage en nu blijkt dat na het reinigen van de benzine injectoren de galerij was gemonteert en dat toen de derde injector niet mee liep en na een paar keer de stekkers eraf te hebben gehaalt en terug te steken deed hij het ineens wel toen hebben ze hem laten lopen en de derde injector los gehaald ging ineens slechter lopen (normaal) en sloten hem weer aan bij lopende motor en pikte hem niet op toen ze dit met de andere om en om deden pikte hij hem wel weer op
dus ik ben bang dat de derde injector op een bepaalt moment niet mee loopt maar is het mogelijk om deze door te lussen want ik dacht dat deze allemaal constate plus hebben en door het dubbelwerkend relais op massa word gepulseerd op het zelde moment als dat zo is wat kan ik dan het beste even door lussen als dit mogelijk is

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.