close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406: Stotteren boven 2000 toeren

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2,0 l / 16V

Hallo,

Sinds juni 2009 heb ik problemen met mijn peugeot.
De motor stottert boven de 2000 toeren als je op gelijke snelheid blijft rijden.
Lambda sonde vervangen (origineel), BDP en toerensensor vervangen. Toen gasregelventiel vervangen. Ook MAP sensor en afdichtingen van de injectoren vervangen. Als laatste de bougies en de bobine vervangen. Oh ja, de uitlaat is ook 2 keer nagekeken.
Geen resultaat. Uiteindelijk de re-boot procedure van de BSI unit uitgevoerd. Dit gaf even verbetering maar auto vervalt weer in oude probleem. Bij koude motor loopt motor geweldig en zonder stotteren. Als watertemp rond de 70ºc komt ( na ongeveer 1 minuut) begint de motor ineens te stotteren rond de 2000 toeren. Tegelijk begint de uiltlaat veel herrie te maken. Naarmate de motor op werktemperatuur komt wordt de klacht erger. Het is me opgevallen dat bij regen de motor beter loopt dan bij mooi weer. Het maakt niet uit of de motor op benzine loopt of op gas. Beide brandstoffen geven hetzelfde probleem. Wie heeft er een suggestie wat het probleem kan zijn?

Geplaatst door

wgschouten (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat gebeurt er als je in vrij gas geeft naar ongeveer 2500 toeren?
Gaat het storingslampje branden?

oldford 0
badge

14 jaar

Nee.
Als je langzaam naar 2500 toeren gaat en je gaspedaal in dezelfde stand houdt, valt de motor terug naar ongeveer 2100 toeren.
Daarnaa gaat het toerental vanzelf weer omhoog naar 2500. Eenmaal bij 2500 valt het toerental weer vanzelf naar 2100. Dit gaat met een frequentie van 1 keer per twee seconden. Trap je het gaspedaal dan iets dieper in dan gaat het terugvallen in toerental sneller. Trap je het gaspedaal nog dieper in dan gaat het toerental ineens door naar 3000 a 3500 toeren. Het slaat dan als het ware een " moeilijk punt" over.
Het lampje van het motormanagement gaat pas branden als je een tijdje met stotterende motor blijft rijden.

wgschouten 0

14 jaar

Wat zijn de storingscodes?

Richard9710 0

14 jaar

Hallo Richard,

helaas ben ik niet in het bezit van een uitlezer.
Tot nu toe heb ik bij een garage alleen maar een storing gezien betreft de eerste lambda sonde. Die is toen vervangen
zonder dat dit direct resultaat gaf.
Ik heb niet de kans gehad om meer codes uit te lezen.
Ik kan helaas niet aangeven wat al de codes (eventueel) zijn.

wgschouten 0

14 jaar

Vraag een andere dealer om een 2nd opinion. En zorg dat je de foutciodes dan krijgt.

oldford 0
badge

14 jaar

OK Oldfort, ga ik doen.
Kan echter even duren.

wgschouten 0

14 jaar

Als je auto een AG SGI installatie heeft zou ik even de vacuum aansluiting voor de verdamper controleren. Dit is meestal een slangetje dat aan de rechterkant in het gasklephuis vast is gezet. Soms sluit ie niet meer goed af of zit het dicht met stotteren als gevolg.

pieterp9094 0
badge

14 jaar

Hallo Pieterp9094,

ik ga dit ook nakijken, bedankt.

wgschouten 0

14 jaar

Ik denk eigenlijk meer richting gaspedaal of smoorkleppotentiometer , het lijkt er op dat de brandstofinspuiting dan op houdt

oldtimer 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.