kan iemand mij de verschillen uitleggen in de kleurcoderingen op de veren voor een 205
bij komt er nu wit groen vanaf en ik was van plan er aan 1 kant een ander op te zetten meer deze is rood rood geel, of geel geel rood..
maakt dit uit>?
Geplaatst door aardbei64 (0) , lid sinds 20 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 205? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 Reacties
peugeottechnieker (0) PRO, 15 jaar geleden
De kleurcodering zegt iets over de eigenschappen van de veer,dus hoever zakt hij in bij een bepaald gewicht omhet maar eens simpel te zeggen. 2 verschillende veren links en rechts kunnen er toe leiden dat de auto scheef staat omdat de ene veer veer meer of minder inveert dan de andere. De kleur codering diej ij noemt zijn alle 2 voor een diesel geschikt maar op de enen kan bijv. airco zitten die is dan zwaarder en moet een sterkere veer hebben. Ik denk dat het in dit geval geen groot verschil zal opleveren maar hoeveel kan ik je niet zeggen.
Groeten,
PT nieker.
aardbei64 (0), 15 jaar geleden
dan zal ik ervoor zorgen dat ik er twee dezelfde veren op zet. krijgen wel daar geen problemen mee.
weet je misschien ook hoeveel en welke versnellingsbak olie erin een 205 d gaat?
alvast bedankt
anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden
sae 75w80 2liter
aardbei64 (0), 15 jaar geleden
waar vul ik de bak bij..
bovenop de bak heb ik een zwartedop met daaronder een gat en rechts daarnaast een zwarte bout met een klein dopje erop.
welke is het vulpunt
P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden
[quote=aardbei64]waar vul ik de bak bij[/quote]
Zwarte dop..
Gr. paul
aardbei64 (0), 15 jaar geleden
ok, dus als ik het goed begrijp links op de bak onder de zwarte dop..
bedankt
groet
kees
P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden
[quote=aardbei64]ok, dus als ik het goed begrijp links op de bak onder de zwarte dop[/quote]
Zwarte dop is tevens de ontluchting van de bak.
Gr. paul
anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden
[url=http://imageshack.us][img]http://img84.imageshack.us/img84/7871/pi...[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/g.php?h=84&i=pict...][img]http://img84.imageshack.us/img84/7871/pi...[/img][/url]
aardbei64 (0), 15 jaar geleden
ik mis op de foto de "plastic" moer met het dopje erbovenop. is dat soms een ander deel van de bak?
maar hier lijkt het of ik de bak aan de zijkant moetvullen. of vertekent het plaatje zo?
anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden
als jij je linkerwiel wegdraait kijk je zo tegen je bak aan daar zie je een bout zitten met een vierkant inbus net langs die deksel(rechts erlangs) dat is je vul en peilplug als je goed kijkt zie je achter die plug een koperen afdichtring zitten
anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden
die plastic moer met dopje is gewoon ontluchting daar kun je hem ook bijvullen maar dan moet je wel weten hoeveel je erin gooit,omdat dit natuurlijk veel te hoog ligt en dus niet je peilopening is
aardbei64 (0), 15 jaar geleden
ik was in de veronderstelling dat de moet met koperering de aflaat plug was. maar dat is dus de vul plug.
anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden
de aftapplug zit meestal vrij ver onderop of helemaal onderop ,ongeveer halverwege zit meestal de peilplug,maar bij twijfel nooit zomaar en bout uit je bak draaien[quote=aardbei64]ik was in de veronderstelling dat de moet met koperering de aflaat plug was. maar dat is dus de vul plug.[/quote]
aardbei64 (0), 15 jaar geleden
ik had er geen twijfel over, ik zag een kopere ring zitten. en dat is meestal bij de aftap plug.
maargoed. ik heb de andere bout eruit gedraaid en er zat nog vrij veel olie in. nu is de oude olie eruit en ik heb ongeveer 1800 cc bij kunnen vullen. de rest komt eruit lopen. dus dat zal wel goed zitten.
bedankt voor de moeite jullie allemaal
groet
Kees
anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden
graag gedaan