Als de motor goed warm is en wat zwaarder belast wordt, krijg ik diverse fout-codes op mijn display. Meestal staat er laadstroom defect en soms geen ABS of airbag defect. De auto is 2 x door de ADAC uitgelezen en door een garage hier in de buurt. Telkens kwamen er 2 foutmeldingen uit, maar men kon niet zien wat dit was. Wel is elke keer de auto gereset. Nu is hij bij een Brezan vestiging uitgelezen en kwam er uit: Foutcode P0485- koelventilator-voeding/massacirciut. Ik heb toen alle massapunten goed schoon en blank gemaakt en alle stekkers met contactcleaner ingespoten. De fout blijft echter bestaan. Ik ben ook naar de Peugeot dealer geweest en die heeft de auto ook uitgelezen en kwam op hetzelfde resultaat, maar weet niet wat is. Wel is volgens hen de ABS in orde. Ook is het zo dat als ik even gas geef, of als de auto flink moet trekken de foutmelding van de laadstroom op de display komt en zodra ik het gas ietsje los laat deze weer weg is. Dit gebeurt allemaal alleen als we op vakantie gaan en in meer bergachtige omgeving zijn, met of zonder caravan. Nu heb ik vorig jaar de beide voorschakelweerstanden van de koelventilator vervangen en was alles weer in orde. 4 Weken geleden op de 2e dag van onze vakantie gebeurde echter weer hetzelfde en gaf hij op de terugweg zelfs aan dat het remsysteem defect was, maar dat is gelukkig allemaal niet het geval. Ik heb nu weer 2 voorschakelweerstanden besteld, maar vraag mij nu af of dit gewoon onderdelen zijn die vaak stuk gaan of dat dit een oorzaak heeft. Ik dacht zelf bijv. aan de spanningsregelaar van de dynamo. Wie heeft er een idee of ervaring mee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
je heb zo te merken een trekhaak moet je daar een naar kijken of de stekkerdoos niet geoxideerd is van binnen ,
en ik weet niet of je nog extra dingen aan gesloten heb in de auto zelfdat kan ook voor problemen zorgen(namelijk canbus bedrading) hoop dat je er wat aan hebt
een 406 heeft m.i. geen can bus bedrading op de verlichting
Ik heb de voorschakelweerstanden weer vervangen en kwam er achter dat de radiateur, die 2 jaar geleden in de garage is vervangen, aan de bovenkant niet vast was gezet waardoor hij een heel eind heen en weer kon. Nu vermoed ik dat de motor van de koelventilator door de beweging wat zwaarder is gaan lopen met als gevolg dat de weerstanden doorbranden. Het gebeurt nl. altijd als ik gas geef als ik bergopwaarts ga en de radiator achterover kon gaan hangen. Bij gas los was de foutmelding ditect weer verdwenen.Overigens was de zekeringhouder bij de accu van de constante stroom voor de caravan dit jaar ook gesmolten onderweg, maar er zit inderdaad geen canbus op de verlichting dus dat zal er wel niets mee te maken hebben. En het gebeurde ook in de bergen zonder de caravan.Ook had ik in de vakantie de minpool even van de accu gehad en sindsdien geeft hij storing airbag aan op de display. Ik heb de auto bij een Brezan vestiging laten uitlezen en deze geeft dan het volgende aan: "2 = ontstekingscircuit
bestuurder stap 2, open circuit". Wij vermoeden dat er een stekker los zit in de stuurairbag of in de bestuurdersstoelairbag. Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar