close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Porsche 924: Koude start problemen

Bouwjaar: 1983

Ik heb een 924 van '83 de 2 liter audi motor geeft problemen met de koude start, op de een of andere manier werkt dit niet naar behoren. heb hier al behoorlijk wat tijd aan besteed maar kom nog niet verder.
Heb er ook nog een van '79 die hetzelfde probleem lijkt te hebben.

Geplaatst door

Robbie9998 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Voor de koude start zit er een extra injector net voorbij de gasklep in je spruitstuk. Je kan deze controleren door deze los te halen en kijken of er benzine uitkomt tijdens de koude start. De injector zit alleen met een rubberen ring vastgeklempt. Wel verstandig om in een bekertje te houden anders zit je hele motorblok onder de benzine.
Als er geen benzine uitkomt kan dit een verstopte leiding/injector zijn of een electronisch probleem.

Groet, Thomas

Thomasz 0

18 jaar

Ja dat heb ik gecontroleerd voor de injector heb ik wel druk na de injector komt er niets uit de injector krijgt ook geen elektrisch signaal.
Ik vraag mij af of het niet in het koud start ventiel zit ( een vierkant kastje met een bi-metaaltje en 2 brandstof leidinkjes waar ook een stekker op zit.

groet Rob

Robbie9998 0

18 jaar

Dat vierkante kastje is de warmdraairegelaar, heeft verder niets te maken met de koudstart injector.
De stekker op de koudstartinj. heeft niet altijd een plus en ook niet altijd een min.
Op de min zit een thermotijdschakelaar die afhankelijk van de buitentemp. wel of geen verbinding maakt.
Op de plus zit een signaal van de startmotor zodat hij alleen maar inspuit als de startmotor draait.
Mijn ervaring is dat het meestal een draadbreuk is bij auto's van deze leeftijd voorzien met K-jetronic.
Probeer de bedrading te volgen vanaf die injector en goed meten/kijken voor een diagnose.
Het is dus normaal dat die stekker niet altijd aan massa ligt en ook niet altijd een plus heeft.

Parlato 0
badge

18 jaar

Bedankt voor jullie antwoordt: Ik ben nog benieuwd waar die thermotijd schakelaar zit, zit die soms erg diep verborgen.
Ik begrijp nu ook dat het eea een vrij simple systeem is nl startmotor --> signaal injector --> Thermotijdschakelaar. Op draadbreuk ga ik het checken

groet Rob

Robbie9998 0

18 jaar

hier zit t probleem vaak, de injector krijgt dan geen massa, extra draadje trekken en n knopje binnen maken waar je op drukt tijdens t starten en voila

Maarten6801 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Porsche 924 of stel zelf een nieuwe vraag.